Windows 10, kullanıcı kitlesini Eylül'de genişletse de ilk hızını kaybetmiş görünüyor.
NetMarketShare'in Eylül rakamlarına göre Windows'un en son sürümü, tüm web trafiğinin yüzde 6.6'sını kapsamaktaydı. Bu oran, Ağustos'taki yüzde 5.21'lik orandan 1.5 puan daha yukarıda. Ekim 2014'ten bu yana önizleme sürümü sunulan Windows 10, 29 Temmuz'da resmi olarak yayınlanana kadar NetMarketShare'in verilerine kendini pek göstermiyordu.
NetMarketShare'in internete bağlanan PC'ler yoluyla derlediği Ağustos verileri, birçok kullanıcının ücretsiz güncellemeden faydalandığını göstermişti. Ancak Eylül verileri, talebin yalnızca biraz arttığını gösterdi. Windows'un diğer sürümleri ise geçen ay önemli bir hareketlilik sergilemedi. Windows 7'nin kullanım oranı Ağustos ayında yüzde yüzde 57.6'dan 56.5'e düşmüştü, ancak Eylül'de önemli bir değişiklik yaşanmadığı anlaşılıyor. Bunun nedeni, Eylül'ün çoğu kişinin tatilden döndüğü ve çocukların okula başladığı bir ay olması olabilir.
Genel olarak bakıldığındaysa Windows 10'un selefi Windows 8'den daha iyi bir başlangıç yaptığı görünüyor. 27 Ekim 2012'de resmi olarak yayınlanan Windows 8, Kasım'da sadece yüzde 1 pazar payı elde edebilmiş, Aralık'ta ise ancak yüzde 1.7'ye yükselebilmişti. Windows 8'in Ağustos'ta yüzde 6'yı ilk kez geçerek yüzde 7.4 kullanım oranına ulaşmıştı.