2 milyardan fazla kullanıcısı olan WhatsApp, dünyanın en popüler sohbet platformlarından biri olarak öne çıkıyor. Facebook'un sahip olduğu hizmet, alışveriş ve ödemeler gibi yeni alanlara yayılıyor. Şirket ayrıca uygulamada reklam göstermeyi bile düşünüyor, ancak görünene göre bu gelişmelerden herkes memnun değil.
Hatta bütün bu değişiklikler, eski bir WhatsApp yöneticisinin hizmeti Facebook'a satmanın bir hata olduğuna inanmasına neden oldu. WhatsApp'ın eski CEO'su Niraj Arora, gönderdiği bir tweet serisinde, şirketi Zuckerberg’in şirketine 22 milyar dolara devretmekten pişman olduğunu söyledi.
Arora, satın alma sırasında Facebook'un (Meta), WhatsApp ekibine ürün kararlarında tamamen bağımsız olacaklarına söz verdiğini ve sohbet uygulamasında reklam göstermeye zorlamayacağını söylediğini belirtiyor. Ayrıca WhatsApp ekibi, Facebook yönetiminin o sırada kabul ettiği gibi, platformlar arası izleme ve kullanıcı veri madenciliği olmamasını sağlamaya çalışacaktı.
As we began talking through the acquisition, and made our stance very clear:
— neeraj arora (@neerajarora) May 4, 2022
- No mining user data
- No ads (ever)
- No cross-platform tracking
FB and their management agreed and we thought they believed in our mission.
Ancak uygulamanın kurucu ortaklarından Brian Acton, 2017'de Facebook'tan ayrıldı. Bir yıl sonra Forbes'a verdiği bir röportajda, Facebook'un anlaşmadan önce bile WhatsApp'ta reklam göstermeyi planladığını söyledi. 2018'de, WhatsApp'ın diğer kurucu ortağı Jan Koum ve Aora da şirketten ayrıldı.
Arora, Meta'nın Facebook'tan sonraki en büyük platformu olan WhatsApp'ın artık "gönlümüzü akıttığımız ve dünya için inşa etmek istediğimiz ürünün bir gölgesi" olduğunu söylüyor.
Meta’nın satın aldığı şirketlerin kurucularının, yönetim uygulamaları nedeniyle şirketten ayrılması ile sonuçlanan uzun bir listesi bulunuyor. Örneğin 2018'de Instagram'ın kurucuları Kevin Systrom ve Mike Krieger, uygulamanın ilerlemekte olduğu yön konusunda Zuckerberg ile aralarında gerginlik olduğu için firmadan ayrılmıştı. Oculus'un kurucu ortağı Nate Mitchell ve eski CEO Brendan Iribe de yönetim anlayışı farklılıkları nedeniyle sosyal medya devinden ayrılmıştı. CrowdTangle analitik aracının kurucusu ve CEO'su Brandon Silverman, geçtiğimiz Ekim ayında Meta'dan ayrıldı. Şimdi, ABD Kongresi'nin büyük teknoloji firmalarını iş süreçleri hakkında daha şeffaf olmaya zorlayan yasaları geçirmesine yardımcı olmaya çalışıyor.
Meta, her yıl pek çok şirket satın alıyor. Bu nedenle, gelecekte de şirketten ayrılan yöneticiler hakkında haberler göreceğimiz kesin.