Sosyal medya devi Facebook, 2014 yılında dünyanın en popüler iletişim uygulaması WhatsApp'ı satın almıştı. Satın-alım sonrasında yapılan açıklamalar; WhatsApp'ın artık üçüncü parti reklamlarla donatılmayacağını yönündeydi. WhatsApp, Facebook'a farklı tür tanıtım politikaları sayesinde para kazandıracaktı.
Maalesef bu durum değişti. WhatsApp'ın başkan yardımcısı Chris Daniels, uygulamanın bazı reklamlarla donatılacağını doğruladı. Daniels'a göre bu politikalar, "Söz konusu reklam uygulamalar, işletmecilerin WhatsApp kullanıcılarına erişimini kolaylaştıracak" düzeyde. Kullanıcılar, işletmelere dair pek çok reklam ile karşılaşacak.
WhatsApp'ın "Durumlar Sekmesi" bundan böyle bolca reklam tarafından işgal edilecek. Sosyal medya servisi Facebook, WhatsApp düzeyindeki reklam yayınlama politikasını başlattı bile. Böylece WhatsApp'ı 2014 yılında satın alan Facebook, sözünden dönmüş olacak.
Yeni reklam politikası, öncelikle WhatsApp'ın iOS sürümünde hayat bulacak. Çok kısa süre içinde Android kullanıcıları canlarını sıkma potansiyeline sahip reklamlarla yüzleşmek zorunda kalacak.
Kullanıcılar, yeni politikaya muazzam boyutta tepki gösterse de; bu durum kısa süre içerisinde değişmeyecek. Çünkü Facebook'un gelir-gider tablosu son birkaç aydır alt üst olmuş durumda.