Salı günü yapılan bir medya etkinliğinde yeni video arama özelliğini duyuran WhatsApp, mesajlaşma ve sesli arama hizmetinin, en büyük marketi olan Hindistan'da aylık 160 milyon aktif kullanıcı tarafından kullanıldığını açıkladı. Buna karşılık Facebook, Hindistan'da 155 milyon aktif kullanıcıya sahip durumda.
Hindistan'da bu kadar fazla kişinin WhatsApp'ı kullanıyor olması şaşırtıcı değil. Tesisatçıdan balıkçıya hangi hizmeti ararsanız arayın, ülke içerisinde WhatsApp'ı kullanabiliyorsunuz. Hatta polis gibi devlet organizasyonları da WhatsApp'ı kullanmaktalar ve öğretmenler de öğrenciler ile hızlı bir şekilde iletişime geçebilmek için bu hızlı mesajlaşma platformunu kullanmaktalar.
WhatsApp'ın Hindistan'da başarılı olmasının sebeplerinden biri platformlar arası çalışabilmesi ve yerel piyasayı yeterince ilgilendiriyor olması. WhatsApp'ın Hindistan'a ulaştığı sıralarda pek çok kişi klasik SMS'ler ile iletişim kurmaktaydı. Ayrıca Batı'daki ülkelerin çoğunun aksine Hindistan'daki hizmet sağlayıcılar bedava mesaj imkanı tanımamaktalar. Bu da WhatsApp'ın ülke içerisinde bir anda kendine bir yer bulmasını sağladı.
Ayrıca WhatsApp, şu anda 10'dan fazla yerel Hindistan dilinde kullanılabilmekte...