Web Siteniz İçin En İyi İşletme Alan Adını Seçimi ve Alan Adı Sorgulama

Alan adınız, marka adınızla aynı olmalıdır, ancak tam eşleşmeyi her zaman elde edemeyebilirsiniz. Bu nedenle, daha iyi alternatifler için ticari alan adlarını düşünmeniz gerekebilir.

Web Siteniz İçin En İyi İşletme Alan Adını Seçimi ve Alan Adı Sorgulama

Alan adınız, marka adınızla aynı olmalıdır, ancak tam eşleşmeyi her zaman elde edemeyebilirsiniz. Bu nedenle, daha iyi alternatifler için ticari alan adlarını düşünmeniz gerekebilir.

İşletme Alan Adı Nedir?

Bir işletme alan adı, işinizi, hizmet ve ürünlerinizi temsil etmek için web sitenize verilen bir addır. Alan adı, web sitenizin URL'sinin bir parçasıdır. İşletme alan adları, insanların internette gezinirken gerekli web sayfalarını tanımlamasını kolaylaştırır.

Bir alan adı uzantısı ise, bir alan adının önemli bir parçasıdır. Bir web sitesi adresinin sonuna yerleştirilen bir sonektir. Örneğin, Google söz konusu olduğunda, alan adı “google” ve alan adı uzantısı “.com”dur. Diğer alan adı uzantısı örnekleri arasında .net, .org, .gov yer alır.

İşletme Alan Adının Önemi

Bir işletme alan adı, işletmeniz için çevrimiçi bir varlık oluşturur ve sizi rakiplerinizle aynı çevrimiçi pazara sokar. Hedef kitlenize, iş planlarınız konusunda ciddi olduğunuza dair bir mesaj gönderir. Onların ve diğer çevrimiçi alışveriş yapanların ürün ve hizmetlerinizi keşfetmelerine yardımcı olur.

İşletme alan adına sahip kuruluşlar, hizmetlerini ve ürünlerini herkesin kullanımına sunmak isteyen şirketler olarak kabul edilir. Alan adınız, potansiyel ziyaretçilerinizi web sitesine getirmenin ve teklifleriniz hakkında daha fazla bilgi edinmenin yoludur. Ayrıca müşterilerinizin istedikleri zaman ürün araması ve satın alması için bir seçenektir.

Özetle bir işletme alan adı seçmek, güçlü bir marka imajı ve internette canlı bir varlık oluşturmak için önemlidir.

İşletmeniz İçin En İyi Alan Adını Nasıl Seçersiniz?

Aşağıdaki adımları uygulayarak işletmeniz için en iyi alan adını bulabilirsiniz:

  1. Uzantınızı Seçin

Öncelikle alan adınıza bir uzantı eklemeniz gerekir. Alan adı uzantıları denilince akla gelen en yaygın uzantı .com'dur. Kullanıcılar alan adınızı yazarken uzantı olarak otomatik olarak .com’u yazar. Domain Name Stat'ten alınan bir istatistiğe göre, alan adlarının %37'sinde .com alan adı uzantısı vardır. .Org ve .edu gibi başka örnekler olsa da, .com ile devam etmek en güvenli yoldur.

Bu noktada yapılacak en iyi şey, web sitenizin arama motoru optimizasyonu (SEO) sıralamasını yükseltmeye yardımcı olan üst düzey alan adı uzantılarını kullanmaktır.

  1. Markalanabilir Bir Alan Adı Seçin

Markalanabilir bir işletme alan adı, her zaman genel bir alan adından daha iyidir. Eşsizdir ve rakiplerinizin geri kalanından sıyrılmanıza olanak tanır. Öte yandan, genel bir alan adı, insanların kolayca unutabileceği anahtar kelimeler doludur.

Örneğin, insurance.net hakkında konuşan birini gördünüz mü? İnsanlar bu marka isimlerinden bahsetmez, çünkü çok geneldir. Ancak bir sigorta şirketi markası, güven faktörüne sahiptir ve potansiyel ziyaretçiler için daha çekici görünmektedir.

Bir işletme alan adı seçmek, marka bilinci oluşturma alıştırması gibidir. Bu noktada maksimum yaratıcılığınızı sergileyebilir ve çekici bir işletme adı bulabilirsiniz.

  1. Kısa Tutun

İşletme alan adı uzunluğu olabildiğince kısa olmalıdır. Domain Register tarafından yapılan araştırmaya göre en yaygın alan adlarının uzunluğu 12 karakterdir.

Daha kısa alan adlarını hatırlamak daha kolaydır, bu nedenle 6 ila 14 karakter arasında bir hedefleme yapmanız önerilir.

  1. İş Hedeflerinizle Eşleştirin

Seçtiğiniz işletme alan adı, web siteniz ve iş hedeflerinizle alakalı olmalıdır. Sadece dil bilimine bakmanın yanı sıra, işletme adınızın ticari faaliyetlerinizle eşleşmesi gerektiğini de unutmamanız gerekir. Çok fazla çekici terim varken konsantrasyonu kaybetmek kolaydır, ancak iş hedeflerinizi iletebilmek için doğru yolda kalmanız çok önemlidir.

  1. Hecelemesi ve Telaffuzu Kolay Olmalı

Facebook, YouTube ve Instagram gibi dünyadaki popüler sosyal medya platformlarından bazılarına bakarsanız, hepsinin ortak bir noktası vardır. Tüm bu kelimeleri hecelemek kolaydır.

Aynı bu örneklerde olduğu gibi ziyaretçileriniz sizin işletme adınızı da tereddüt etmeden yazabilmelidir. Ancak, işletme adınızı açıklamanız gerekiyorsa, işte o zaman büyük bir sorununuz var demektir. İsteyeceğiniz son şey, ziyaretçilerinizin başka bir alan adı yazıp farklı bir web sitesine gitmesidir.

  1. Alakalı Anahtar Kelimeler Kullanın

Anahtar kelimeler SEO sıralamanızı önemli ölçüde artırabilir, bu nedenle bu adımda dikkatli olmanız gerekir. Anahtar kelimeler kullanıyorsanız, bunları işletme alan adınızın başında kullanın. Bu yerleşim, SEO sıralamanız için size yardımcı olacaktır.

Atak Domain ile İşletme Alan Adı Sorgulama ve Kaydetme

Bir web sitesi kuruyorsanız, alan adı sorgulama işleminizi Atak Domain üzerinden yapabilir ve işletmeniz için uygun alan adını kaydedebilirsiniz. Ayrıca alan adınızı daha önce başka bir hizmet sağlayıcı ile kaydettiyseniz, domainlerinizi Atak Domain’e transfer etmeniz de mümkündür.

Atak Domain üzerinden işletmeniz için bir alan adı kaydetmek için aşağıdaki adımları izlemeniz gerekir:

  • Alan adı sorgulama için aşağıdaki linke tıklayın: https://www.atakdomain.com/domain-sorgulama
  • Açılacak sayfada “Domain Sorgulama” aracına belirlediğiniz alan adını yazın ve “Sorgula” butonuna tıklayın.
  • “Domain Sorgulama” aracına, şirket adınızı girdiğinizi varsayalım. Eğer alan adı müsaitlikse, bu adının daha önce kaydedilmediği anlamına gelir.
  • Bu aşamada belirlediğiniz alan adını sepete ekleyerek ödeme işleminizi gerçekleştirebilirsiniz

BU BİR REKLAMDIR

Sponsorlu İçerik