WatchGuard, küçük ve orta ölçekli işletmeler için tasarladığı bulut tabanlı çok faktörlü kimlik doğrulama çözümü AuthPoint'i, Levent Loft Station'da gerçekleştirdiği basın toplantısıyla duyurdu.
Çok faktörlü kimlik doğrulama sistemleri, karmaşık ve pahalı olduğu için KOBİ'ler tarafından pek tercih edilmiyordu. Bağımsız araştırma şirketi CITE'nin WatchGuard adına 1000 kişinin altında çalışan sayısına sahip şirketlerle yaptığı araştırmaya göre BT uzmanlarının ve şirket yöneticilerinin %61'i, çok faktörlü doğrulama hizmetlerinin sadece büyük şirketler için uygun olduğunu düşünüyor. WatchGuard Authpoint, karmaşık süreçleri ve dikkate değer büyüklükteki bütçeleri ortadan kaldırarak basit ve ekonomik bir kimlik doğrulama hizmetiyle KOBİ'lerin bu endişelerine çözüm oluyor.
WatchGuard Türkiye ve Yunanistan Ülke Müdürü Yusuf Evmez, "Veri ihlallerinin büyük bir kısmının ele geçirilen kullanıcı bilgilerinden kaynaklandığını ve siber suçluların küçük ya da büyük olmasını ayırt etmeden her şirkete saldırabileceğini bildiğimiz için çok faktörlü kimlik doğrulamasının bütün şirketler için bir gereklilik olduğunu düşünüyoruz. Şirket işlemleri çok faktörlü kimlik doğrulama hizmeti kullanılarak yapılmazsa siber saldırganlar, kullanıcı bilgilerini pek çok yolla ele geçirebiliyor. Sosyal mühendislik ve oltalama yöntemleri bunlardan bazıları olarak öne çıkıyor. Ele geçirilen kullanıcı bilgileri, öncelikle ağ erişimi kazanmak, sonrasında da hem şirketin hem de müşterilerin değerli verilerini çalmak için kullanılıyor." sözleriyle kimlik doğrulama hizmetinin önemini ifade etti. WatchGuard'ın ekonomik ve kullanımı kolay bulut tabanlı AuthPoint ürünü ile KOBİ'ler, çok faktörlü kimlik doğrulama sistemine büyük bütçeler ayırmadan sahip olabilecekler.
WatchGuard'ın Authpoint çözümü, pahalı donanımlara ihtiyaç duymadan herhangi bir yerden dağıtılabilen ve yönetilebilen bir bulut hizmetidir. Hizmet, kimlik doğrulamasını kolaylaştırmak için WatchGuard AuthPoint mobil uygulamasıyla da kullanılabiliyor. Özellikle KOBİ'ler için en etkili ve en erişilebilir çok faktörlü kimlik doğrulaması çözümü olan AuthPoint'in temel özellikleri ise şöyle:
- AuthPoint Mobil Uygulaması: Bu uygulama, bir akıllı cihaza indirilmesi ve aktive edilmesinin ardından, giriş denemelerinin hepsini takip edip raporluyor. Bildirimler, QR kodlu izinler ve tek seferlik şifreler sağlıyor. Ayrıca, Google Authenticator, Facebook Access, Dropbox gibi uygulamalarla beraber çalışabiliyor.
- Mobil Cihaz DNA'sı: WatchGuard, Mobil Cihaz DNA'sı adını verdiği bu yenilikçi yöntemle kimlik doğrulamada kullanıcı bilgilerinin gerçek sahipleriyle onları ele geçirenleri birbirinden ayırmayı hedefliyor. AuthPoint uygulaması, her bir kullanıcı cihazı için kişiselleştirilmiş, bir nevi DNA gibi olan imzalar yaratarak bu imzaları doğrulama aşamasına ekliyor. Böylece, asıl cihazdan gelmeyen doğrulama talepleri kolayca fark edilerek reddediliyor.
- Bulut Tabanlı Yönetim: Bulut tabanlı bir çözüm olan AuthPoint, şirketlerin raporları incelemesi, uyarıları takip etmesi ve düzenlemeler yapıp yönetmesi için kolay bir çözüm sağlıyor. Sistem, bulut teknolojisi üzerinden etkinleştirildiği için fiziksel bir cihazda yer kaplamıyor ve böylece uygulama ve yönetme maliyetlerini azaltıyor.
- Üçüncü Parti Entegrasyonları: WatchGuard'ın ekosisteminde AuthPoint ile düzinelerce entegrasyon fırsatı bulunuyor. Böylece kullanıcılar hassas verilerinin bulunduğu bulut uygulamalarına, VPN'lere ve şirket ağlarına erişmeden önce bir kimlik doğrulama sürecinden geçmek zorunda kalıyor. Ayrıca AuthPoint çok fazla uygulama ve servise tek bir giriş işlemi üzerinden erişmeyi olanaklı kılıyor.
AuthPoint ile Kobi'ler için şifre güvenliği sorun olmaktan çıkacak
CITE Araştırma Şirketi'nin WatchGuard için yaptığı ve Amerika, İngiltere ve Avustralya'daki 1.000'den az çalışana sahip şirketlerin, BT uzmanlarının ve şirket yöneticilerinin yer aldığı araştırmaya göre, KOBİ'ler için şifre güvenliği hala büyük bir sorun teşkil ediyor. Katılımcıların %61'i, çok faktörlü kimlik doğrulama sistemlerinin büyük şirketler için olduğunu düşünürken, böyle bir sistem kullanmamalarını da basitçe uygulayabilecekleri kimlik doğrulama hizmetlerinin kendileri için oldukça pahalı olması şeklinde açıklıyor. Araştırmaya göre yöneticilerin %47'si, çalışanların zayıf şifreler seçtiğini, %31'i çalışanların kişisel uygulamaları için şirket ağını kullandığını ve %30'u da çalışanların şifrelerini başkalarıyla paylaştığını düşünüyor.
Çok faktörlü kimlik doğrulama hizmetlerini kullanan şirketlerin %47'si SMS ile doğrulama yöntemlerini kullanıyor ancak böyle bir önlem kararlı bir siber saldırgan karşısında yeterli güvenlik sağlayamıyor. Ayrıca, şirketlerin %38'i de çok faktörlü doğrulama için fiziksel cihazlar kullanıyor ancak bu da verilerin kolayca kaybedileceği veya çalınabileceği anlamına geliyor. WatchGuard'ın AuthPoint ürünü, işte tüm bu sorunları çözmeyi hedefliyor. Bulut tabanlı kimlik doğrulama hizmeti AuthPoint, KOBİ'ler için sunduğu alternatif sayesinde fiziksel donanımlar ya da yazılımlardan daha kullanışlı bir çözüm olarak öne çıkıyor.
WatchGuard Türkiye ve Yunanistan Ülke Müdürü Yusuf Evmez, "AuthPoint'i sunarak ürün portföyünü oldukça akıllıca bir şekilde genişleten WatchGuard, iş devamlılığı için hayati önem taşıyan siber güvenliğin, KOBİ'ler tarafından çok daha kolay bir şekilde sağlanmasına yardımcı olacak. AuthPoint'in bulut tabanlı mimarisi, kolayca yeni kullanıcılar oluşturabileceğimiz, lisans atayabileceğimiz, izinleri gruplandırabileceğimiz ve tüm etkinlikleri kullanımı kolay bir ara yüzden raporlayabileceğimiz anlamına geliyor. Şimdiye kadar yaşadığımız AuthPoint deneyiminin, hem kullanıcılarımız hem de paydaşlarımız açısından başarılı olduğu apaçık gözüküyor," ifadelerinde bulundu.