VW, geçtiğimiz günlerde Münih'teki IAA Mobility'de resmi tanıtımı yapılan yeni elektrikli GTI konsepti ID.GTI'I tanıtırken, GTI'deki I'nin artık enjeksiyon (injection) değil zeka (intelligence) anlamına geldiğini söylemekten çok daha fazlasını yaptı. 1976 orijinal GTI'ın yeni yorumu, çok daha ileri teknolojiye ve elektrikli bir aktarma organına sahip.
VW ID.GTI şimdilik sadece bir konsept ancak ilerleyen tarihlerde üretim versiyonu Avrupa'ya gelecek.
Belki de en önemlisi, ID.GTI, VW'nin bu yılın başlarında piyasaya sürülen 25.000 euro fiyat etiketli ID.2all konseptini temel alması olabilir. Önden çekişli ID.GTI, çok güçlü bir kalkışa hazır bir biçimde tasarlandı. Tıpkı mevcut nesil benzinle çalışan GTI gibi, bu elektrikli konsept de akıllı ön çekiş kontrolü için elektronik olarak kontrol edilen Araç Dinamiği Yöneticisi ile üretildi. Bu, ilk kez bir VW EV'nin bu sistemle sunulacağı anlamına geliyor.
Bu sistem sayesinde, ID.GTI sürücülerinin seçebilecekleri sürüş modları, eski GTI'ların sürümlerini simule edecek. Ses, direksiyon tarzı ve "vites geçiş noktaları" bu simule edilen özelliklerin arasında yer alıyor. VW fiziksel araç boyutları gibi özellikleri vermiş olsa da, motor gücü gibi daha teknik veriler duyurulmadı. Bu detaylar için bir süre daha beklememiz gerekecek ancak aracın 450 km civarında bir menzile sahip olacağı ve iki farklı batarya seçeneği ile sunulacağı tahmin edilebilir.