MacBook Pro’nun Touch Bar’ının sonlandırılmasının kanıtladığı gibi, dokunmatik kontroller her zaman iyi bir fikir olmayabilir. Otomobiller söz konusu olduğunda bu durum daha da doğru hale geliyor. Autocar tarafından Kopenhag’daki Volkswagen City Studio’da tespit edilen ID. 2all konsept elektrikli otomobil artık biraz güncellenmiş bir iç mekana sahip. Bu güncellemedeki en dikkate değer değişiklik, merkezi dokunmatik ekranın altındaki fiziksel düğmelerin geri dönmesi oldu. Markanın iç tasarımcısı Darius Watola’ya göre bu, özellikle Avrupa’da “daha fazla fiziksel düğme” isteyen müşterilerden gelen son geri bildirimleri temel alan, tüm modeller için yeni bir yaklaşım olacak.
Autocar’ın Haziran ayındaki Tiguan lansman röportajında Volkswagen CEO’su Thomas Schäfer, dokunmatik kontrollere aşırı güvenme (Golf Mk8 ve ID.3’te olduğu gibi) konusunda müşterilerin eleştirilerini kabul etmişti ve otomobil endüstrisinde de benzer bir akım görülüyor. Hatta yönetici, selefi Herbert Diess tarafından da desteklenen daha önceki dokunmatik kontrol ağırlıklı yaklaşımın müşteri sadakati açısından şirkete çok fazla zarar verdiğini söyleyecek kadar ileri gitti.
ID. 2all, Volkswagen’in güncellenmiş MEB Giriş platformu üzerine kurulu ve yedi saniyeden kısa sürede 100km/sa hıza çıkabilen 223 HP’lik bir motora sahip. Ayrıca tek şarj ile 600 kilometrenin üzerinde bir menzile sahip, ancak bu yüksek menzil, temel 38kWh versiyonu yerine daha büyük ve daha gelişmiş 56kWh batarya ile elde ediliyor. Bu konsept elektrikli aracın, 2025 yılında Avrupa’ya üretim modeli olarak geldiğinde maliyetinin 25.000 Euro’nun altında olması bekleniyor. Ayrıca şirket, kısa bir süre önce “ID.2all’un kardeşi” olarak tanımlanan ID.2all SUV’un tanıtımını da yaptı ancak bu model 2026 yılına kadar çıkmayacak.