Otomobil üreticileri teknolojiyi giderek daha fazla kullanıyor ve cep telefonlarında olan özellikleri araçlarda da görmemizi sağlıyorlar. Ancak arada bir bazı sorunlar çıkmıyor da değil. Dokunmatik ekranlardaki sorunlar veya bağlantılı araçlardaki güvenlik açıkları gibi.
Ama bu kez konu ikisi de değil; Volkswagen ve çok da iyi olmayan çok fonksiyonlu direksiyonu. İlk defa Mk. 8 Golf ile tanıtılan, daha sonra elektrikli araçlar ID.4 ve ID. Buzz’da da kullanılan bu direksiyonda hız sabitleyicisi veya müzik çalma-oynatma düğmeleri yerine haptik geri bildirim sağlayan dokunmatik yüzeyler kullanılmıştı.
Direksiyonlarda çok fonksiyonlu tuşlar gözünüzü yoldan ayırmadan pek çok özelliği yönetmenize imkân veriyor olsa da, bu yeni sistem kullanıcılar tarafından fazla beğenilmedi. Bunun nedeni, dokunmatik yüzeylerin hassas olması ve direksiyonu tutarken kaza eseri istenmeyen düğmelere basılıyor olması.
Tepkilere kulak veren Volkswagen, bu yeni tasarımı terk edecek gibi görünüyor. Volkswagen Binek Araçlar CEO'su Thomas Schäfer, LinkedIn'de, müşterilerin olumsuz geri bildirimlerinin ardından Volkswagen’in eski tasarımı gerçek düğmelerle geri getireceğini belirtti.
Bu problem sadece Volkswagen’e özel değil. Hem BMW hem de Mercedes yeni elektrikli araç serilerinde dokunmatik düğmeli direksiyonlara geçtiler ve bu araçların kullanıcıları da bu yeni sistemden memnun değil.