Volkswagen, çip problemlerinin 2023 yılında biteceği tahminlerine pek de katılıyor gibi görünmüyor

Volkswagen, bir süredir yaşanan ve otomobil üretimini de sert vuran çip sıkıntısının çok yakın bir tarihte biteceğini düşünmüyor. Otomobil devinin tahmini ise biraz uzakta...

Volkswagen, 2023 yılını da "kurtuluş yılı" olarak görmüyor

Altta yatan yapısal sorunların 2024'ten önce çözülmesinin olası olmadığına inanan Volkswagen'e göre, yarı iletken pazarında devam eden tedarik zinciri sorunları bu yıl ve önümüzdeki yıl boyunca sürecek. Bu görüş, otomobil üreticisinin baş mali sorumlusu Arno Antlitz’in Alman Börsen-Zeitung gazetesi ile hafta sonu yaptığı röportajda bildirildi.

Yaklaşık bir yıldır CFO olan Antlitz, yarı iletken durumunun henüz düzelmediğini ve yapısal yetersiz arzın bu yılın üçüncü veya dördüncü çeyreğinde bir miktar rahatlayabileceğini söyledi. Börsen-Zeitung’un söylediğine göre yönetici, "Buradaki ilk görev, tedarik zinciri boyunca daha fazla şeffaflık yaratmaktır. Ardından, tedarik zincirlerimizi kapasite güvenliğine sahip uzun vadeli sözleşmelerle stabilize etmek istiyoruz" dedi.

Ancak Antlitz, ekonomilerin salgının etkilerinden kurtulmaya başlamasıyla birlikte talepteki artışla birleşen bu yapısal sorunların 2024 yılına kadar çözülmesinin olası olmadığını söyledi: "IHS'den endüstri gözlemcileri, 2023'te üretimin kabaca 2019 seviyelerine geri dönmesini bekliyor."

Antlitz, Ukrayna'daki savaşın da tedarik zincirlerini etkilediğine dikkat çekerek VW için bunun, üretim için Ukrayna'dan kablo donanımı tedariki ile ilgili kısıtlamalar anlamına geldiğini belirtti.

VW tarafından bir kriz yönetim ekibi kurulduğunu ve bazı durumlarda üretim hacimlerini aynı tedarikçiler tarafından işletilen diğer tesislere kaydırdığını, ancak bunların uzun vadede Ukrayna'daki üretim tesislerinin yerini alması amaçlanmadığını da sözlerine ekleyerek, VW'nin mevcut tedarikçilerin yanında olduğunu ve mümkün olduğunda onları destekleyeceğini söyledi.

Tabii ki tedarik zinciri sorunları yaşayan tek otomobil üreticisi VW değil. Örneğin ABD'de Ford, yarı iletken kıtlığı nedeniyle bazı araçları bitmemiş durumda satıyor ve arka koltuk HVAC kontrollerinin normalde bulunduğu bazı modlarda boş bir plaka takılıyor.

Daha büyük problemler arasında, tıbbi ekipmanlardan otomobillere kadar her şeyi etkileyen ve teslimatta 50 haftaya kadar uzayan gecikmelerle birlikte görünen mikrodenetleyici (MCU) sıkıntısı yer alıyor. Elektronik bileşen tedarikçisi Avnet tarafından yapılan bir araştırma, birçok mühendisin devre kartlarının geliştirilmesini geciktirdiğini veya alternatif bileşenler kullanan yeni bir tasarım eklediğini buldu.

IDC, bu yılın başlarında çip sıkıntısına katkıda bulunan faktörlerden birinin, otomotiv yarı iletkenlerinin ve diğer günlük parçaların düşük maliyetli üretimi için kullanılan olgun süreç düğümlerine yapılan yatırım eksikliği olduğunu belirtmişti.