Vimeo, yeni bir Netflix türü yayın hizmeti başlatmayı ve kendi içeriğini üretmeyi planlamakta. Site, yaratıcı topluluğuna orijinal içerik üretmek için destekte bulunacak ve lisanslı programlama ile tamamlayıcılık yapacak.
CEO Joey Levin, bir yatırımcı mektubunda Vimeo'nun Netflix'in izinden gitmek için önemli bir şansa sahip olduğunu ve tüketiciler için özel izleme deneyimleri yaratma imkanı bulunduğunu söylemekteydi.
Levin, pek detay vermese de Vimeo'nun patentli üyelik hizmetleri ile denemeler yapacağını söyledi. Firma, gerekli olan içeriği almak için genellikle yeni film yapımcıları, yönetmenler ve üreticiler olan üyelerine güveneceğini belirtiyor. Örneğin High Maintenance, HBI tarafından alınmadan önce Vimeo üzerinde iki sezon boyunca yayın yapmıştı ve Oscar adayı dört kısa filmden üçü Vimeo yönetmenlerinden gelmekte.
Site zaten bağımsız üreticiler ve Lionsgate gibi büyük stüdyolardan gelen içerik ile "istek üzerine video" hizmetleri sunmakta. Ancak kullanıcılar bu videoları tekil olarak satın almak zorundalar ve yeni yayın hizmeti üyelik sistemi üzerinden olacak.
Sitenin şu anda 240 milyon aylık izleyicisi olduğunu söyleyen Levin, izleyicilerin küçük bir kısmını bile kendi taraflarına çekebilirlerse, çok büyük bir başarıya imza atacaklarını belirtmekte.
Ayrıca Levin, Vimeo'nun Netflix, Amazon ve Hulu gibi kendilerine yer edinmiş sitelere karşı zorlu bir mücadelede olduğunu kabul ederken, sitenin halen para kaybetmekte olduğunu da itiraf ediyor.