Profesyonel iş hayatına yönelik bir sosyal ağ olan LinkedIn, nihayet oyunlarına kavuşuyor. Hatırlarsanız daha önce, sosyal ağın oyunlar üzerinde çalıştığına dair söylentileri aktarmıştık. Şimdiyse Linkedin, Wordle tarzı bulmaca oyunlarını resmi olarak tanıttı.
Şirketin açıklamasına göre ilk başlarda üç oyun mevcut olacak. Bunlar; oyuncuların bir dizi kelimeyi birbirine bağlayan temayı tahmin etmeleri gereken Pinpoint, Sudoku ve Mayın Tarlası'na benzer bir bulmaca oyunu olan Queens ve bir dizi dört harfli kelimeyi tahmin etmeyi ve bunları doğru sıraya yerleştirmeyi içeren bir trivia oyunu olan Crossclimb.
LinkedIn bunları “düşünme odaklı oyunlar” olarak tanımlıyor ve her oyun günde yalnızca bir kez oynanabiliyor. Ayrıca oyuncular skorlarını Wordle grid'i anımsatan sevimli emojilerle dolu mesajlarla arkadaşlarıyla paylaşabiliyor. Bununla birlikte, oyuncuları her gün geri gelmeye teşvik etmek için kazanma serileri olacak.
Oyunlar, The New York Times'ın 2022'de Wordle'ı satın almasından bu yana bir kazanç kaynağı haline geldi ve diğer yayınlar da kendi kelime ve bulmaca oyunları serileriyle bu başarıyı taklit etmeye çalıştı. LinkedIn'in Genel Yayın Yönetmeni ve Ürün Başkan Yardımcısı Dan Roth'a şirketin Wordle ve NYT'nin Games uygulamasının başarısından ilham alıp alınmadığında sorulması üzerine, yönetici ilhamın aslında çok daha eski olduğunu söyledi.
Sözlerinin devamında ise Roth, “Bu oyunlar sadece oynanmak üzere tasarlanmadı. Oyun dünyasına girmek için oyun dünyasına girmiyoruz. Buradaki fikir, farklı düşünmenize ve ağınızla bağlantı kurmanıza yardımcı olabilecek oyunlar” dedi.