Araştırma şirketi Gartner'ın tahminine göre, üretken yapay zeka önümüzdeki iki yıl içinde arama motorları için ciddi bir tehdit oluşturacak.
Yapay zeka sohbet robotlarının ve diğer sanal aracıların benimsenmesi nedeniyle arama motorlarındaki trafik hacminin 2026 yılına kadar dörtte bir oranında düşmesi bekleniyor. Gartner, geleneksel arama motorlarından yapay zekaya geçişle birlikte şirketlerin de pazarlama kanalları stratejilerini yeniden konumlandıracaklarını vurguluyor.
Gartner Analist Başkan Yardımcısı Alan Antin şunları söylüyor: "Organik ve ücretli arama, farkındalık ve talep yaratma hedeflerine ulaşmak isteyen teknoloji pazarlamacıları için hayati kanallardır. Üretken Yapay Zeka (GenAI) çözümleri, daha önce geleneksel arama motorlarında gerçekleştirilmiş olabilecek kullanıcı sorgularının yerini alan ikame cevap motorları haline geliyor. GenAI, işletmenin tüm yönlerine daha fazla yerleştikçe, bu durum şirketleri pazarlama kanalları stratejilerini yeniden yapılanmaya zorlayacak."
Peki arama motorlarının eli armut mu toplayacak?
Analist firma ayrıca, arama motoru algoritmalarının, artan miktarda yapay zeka tarafından üretilen içerikle rekabet edebilmek için kaliteli içeriği bulmaya odaklanacağını da düşünüyor. Yani yapay zeka ile yapılan aramalar karşımıza çoğu zaman çöp/gereksiz bilgiler çıkarabilirken, arama motorları kullanıcıları tanıyarak ne istediklerini önceden tahmin edip, istedikleri içeriği önlerine hızlıca çıkarmaya odaklanacaklar.