Üretilen son Boeing 747, ikonik geniş gövdeli uçağa veda etmek isteyen binlerce insanın önünde yeni sahibine teslim edildi. İlk 747'yi üreten ve "İnanılmaz Aile" olarak bilinen orijinal personel de dahil olmak üzere, müşteriler, tedarikçiler, ünlüler ve mevcut ve eski çalışanlar Boeing'in uçağı Atlas Air Worldwide'a teslim etmesine tanık olmak için şirketin Everett fabrikasında toplandı. Zira bu uçak, üretilen son Boeing 747 olarak tarihe geçmiş durumda.
Boeing, 2020 yılında son siparişlerini aldıktan sonra modeli birkaç yıl içinde emekliye ayıracağını açıklamıştı. 747, dünyanın en ünlü dört motorlu geniş gövdeli jetlerinden biriydi ve yolcu kapasitesini ikiye katlayarak ve böylece her bir koltuğun fiyatını düşürerek hava yolculuğunda devrim yarattı.
1990'daki popülaritesinin zirvesi sırasında Boeing, bir yılda 70 adet uçak teslim etti. Ancak çoğu eski teknoloji gibi, sonunda şirketin yeni jetlerinden bazılarının, özellikle de aynı rotalarda uçabilen ancak yakıtı daha verimli kullanabilen iki motorlu uçaklarının gerisinde kaldı.
Reuters'in belirttiği gibi, şirket 2022'de yalnızca beş adet 747 teslim etti, ancak tüm program boyunca 1.574 747 üretildi. Boeing'in bu uçak da dahil olmak üzere teslim ettiği son uçaklar, önümüzdeki yıllarda kargo taşımacılığında kullanılacak. Artık yeni 747 görmeyeceğiz, ancak Bloomberg kargo uçağı kullanımı için verilen siparişlerin 2050'lere kadar uçuşlara devam edebileceğini söylüyor.
Boeing Ticari Uçaklar CEO'su Stan Deal yaptığı açıklamada “Bu anıtsal gün, 'dünyayı küçülten' uçağı hayata geçiren ve ilk geniş gövde olarak seyahat ve hava kargoda devrim yaratan Boeing çalışanlarının nesillerinin bir vasiyetidir. Bu son 747-8 Freighter'ı, 747'nin en büyük operatörü olan, ‘Kraliçe’nin hava kargo alanında yeniliklere ilham vermeye ve onları güçlendirmeye devam edeceği Atlas Air'e teslim etmek çok uygun” dedi.