Yazılım geliştiricilerinin para kazanma modelleri de zaman içerisinde değişiyor.
İnternet kullanıcılarının bedava uygulamalara alıştığı ve yeğlediği bir gerçek. Yazılım satışı gelirlerinin yanında ya da bu gelirlerin yerine reklam gelirleri geçiyor. iPhone, iPod Touch ve iPad'i kapsayan Apple reklam projesi iAD'de bunu değerlendirmek için hazırlandı.
Mobil reklam gelirlerinin 2010 yılı içerisinde toplam 1.6 milyar dolarlık bir pazar olması bekleniyor. Apple'ın bu pastadan pay alacağı gerçek. Yazılım geliştiriciler de yüzde 60 pay alarak bu işe ortak olacak ve içerik sağlayacaklar.
Ancak Apple'ın bu reklamlar konusunda analiz bilgilerini dış ağlar ile paylaşmak istememesi sorun olacak. Apple'ın etkisi arttıkça, Apple ekosisteminin kapalı kalması da anti-rekabet kurumlarının dikkatini çekiyor. Yapılan analizlere göre Apple ilerleyen yıllarda çok ciddi soruşturma ve davalarla karşılaşabilir.