Mitsubishi Electric'in "Threebots" (Üç Robot) isimli interaktif robotik projesi, dünya genelindeki başarılı kreatif çalışmaların, iletişim sektörünün önde gelen isimlerinden oluşan jüri tarafından değerlendirildiği 64'üncü Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali'nde Gümüş Aslan ödülünü aldı. Reklam ve iletişim sektörünün en prestijli ve saygın ödüllerinden Aslan, yaratıcılığı ile ön plana çıkan kreatif çalışmalara veriliyor. Almanya'nın Ratingen şehrindeki Mitsubishi Electric binasında hayata geçirildiği günden bu yana çok sayıda ödül alan "Threebots" projesi, Kasım 2016'da "Red Dot: Grand Prix" ödülüne de layık görülmüştü.
İnteraktif konseptiyle uluslararası jürinin beğenisini kazanan "Threebots" projesi, üç Mitsubishi Electric robotuna entegre edilen monitörlerde sergilenen eş zamanlı animasyonlardan oluşuyor. Aralıksız olarak devam eden mükemmel koordinasyonlu gösteride, teknik olarak zorlu bir koreografi sunuluyor.
Robotlara özel koreografi
Mitsubishi Electric'in Köln'de faaliyet gösteren Marka İletişimi Ajansı Elastique tarafından geliştirilen proje hakkında konuşan Mitsubishi Electric Almanya Başkanı Yuji Suwa, "Eklemleri olan bu üç robot, robot teknolojisinde ulaştığımız son noktanın yanı sıra diğer ürün serilerimizi de büyük bir canlılıkla gözler önüne seriyor. Konvansiyonel robotik hareket modellerinin ötesine geçmek için robotlara özel bir koreografi hazırladık ve gösteriyi asıl etkileyici kılan noktanın da bu koreografi olduğunu düşünüyoruz" diye konuştu.
Projede hem robotların hem de "Threebots"u çalıştıran monitörler, servo-motorlar, kontrolörler ve kontrol teknolojisi gibi robot uygulamasında kullanılan parçaların yüzde 90'ının Mitsubishi Electric'in geliştirdiği ürün ve çözümlerden oluşması projeyi ayrıca dikkat çekici kılıyor.