Eskiden Twitter olarak bilinen X sosyal medya platformunun en dikkat çekici alternatiflerinden biri olan Bluesky, kısa süre önce bir milyon kullanıcıya ulaştı. Bu sayının büyük sosyal ağlardaki kullanıcı sayısıyla karşılaştırıldığında çok küçük olduğu söylenebilir, ancak halen çoğu insanın erişemediği bir hizmet için büyük bir başarı olduğu kesin.
Bu önemli anı X üzerinde duyuran Bluesky ekip üyesi Rose Wang, TechCrunch ile yaptığı görüşmede uygulamanın Temmuz ayında bir milyon indirmeye ulaştığını söyledi. Ancak Bluesky heyecanına katılmak isteyenlerin oturum açmak için bir davet koduna ulaşabilmeleri gerekiyor. Bu davet tabanlı sistem, sosyal ağın yeterli sayıda hesap oluşturan kişi ile 1 milyon kullanıcıya yeni ulaşabilmesinin sebeplerinin arasında yer alıyor.
Bluesky ilk olarak Twitter tarafından finanse edilen ve Twitter kurucu ortağı Jack Dorsey tarafından desteklenen merkezi olmayan bir sosyal ağ olarak sahneye çıktı. Kapalı beta olarak piyasaya sürüldükten kısa bir süre sonra, kullanıcılara kendi algoritmalarını seçebilme ve böylece bildiri akışlarını özelleştirebilme olanağı sunuldu. Reklamsız kalmayı sürdürmek amacıyla, kullanıcıların kimliklerini doğrulamalarının bir yolu olarak ücretli bir alan hizmeti sunulmaya başlandı.
Uygulamanın ne zaman genel kullanıma açılacağı belli değil ve kontrol edildiğinde bazı davet kodlarının eBay’de hala yüzlerce dolara satıldığı görülüyor.
Öte yandan Meta, bazı kritik özelliklerden yoksun olmasına rağmen, Threads’i en başından itibaren herkesin kullanımına sunmayı seçti. Threads, Temmuz ayında kullanıma sunulduktan yalnızca bir hafta sonra 100 milyon kullanıcıya ulaştı, ancak sonrasında hızlı bie gerileme sürecine girmekten kurtulamadı.