Bir internet veya teknoloji şirketini mutlu bir geleceğin beklediğini, sürekli ve anlamlı bir büyüme gösterip göstermediğine göre değerlendirmek mümkün. Twitter için de bunun anlamı, aynı alandaki Snapchat ve Facebook gibi diğer firmalarda olduğu gibi, aylık aktif kullanıcı sayısının artması oluyor. Ancak Twitter'ın geçtiğimiz hafta yayınladığı finansal sonuçlar, istenenin altındaydı. Twitter'a ayda en az bir kere giriş yapan kullanıcı sayısı, bir önceki çeyreğe göre çok fark yaratmayıp, sadece yüzde 2 oranında arttı.
Daha da kötü olan durum ise, Twitter Baş Finansal Yöneticisi Anthony Noto'nun yatırımcılara, "devam eden anlamlı bir büyüme" beklememelerini söylemesi oldu.
Yatırımcılar da bu uyarıyı oldukça ciddiye aldılar ve firmanın hisseleri, gün ortasında rekor bir şekilde 28.69 dolar değerine düştü. Gün sonunda ise hisse değerleri toplamda yüzde 5.6 düşmüş bir şekilde, geçtiğimiz yılın Mayıs ayından beri en düşük değer olan 29.30 doları göstermekteydi.
Firmanın 316 milyon aktif kullanıcısı, Facebook'un sahip olduğu 1.5 milyar aktif kullanıcı yanında oldukça az kalıyor. Mümkün olduğunca fazla kişiye ulaşmak isteyen reklamcılar da, doğal olarak en büyük, en çeşitli hedefi seçiyorlar ve bu da Twitter olmuyor.
Macquarie Capital'dan bir analist olan Ben Schachter durumu şöyle özetliyor: "Annem halen bir şeyi 'hashtag'lemenin anlamını bilmiyor. Ama bir şeyi 'beğenmenin ne olduğunu biliyor."