Twitter, bir sosyal veri firması olan Gnip'i aldığını duyurdu. Gnip, geçtiğimiz dört yıl boyunca, Twitter adına verileri depolayan ve diğer şirketlere satan bir firma olarak görev yapmaktaydı. Bu firmayı diğer firmalardan ayıran özellik ise, Twitter'ın 2006'nın başlarına kadar uzanan en eski verilerini elinde tutması ve Twitter'ın en uzun süreli veri partnerlerinden biri olmasıydı. Tabii ki bu çapta bir veri tabanı oldukça önemli bir konuma sahip durumda.
Özellikle; akademik kurumların, gazetecilerin, market planlamacılarının, markaların, politikacıların ve geliştiricilerin, toplanmış olan Twitter verilerini kullanarak trendleri, analiz hissini, en yeni haberleri takip ettiğini ve kullanıcılar/müşteriler ile temas kurduklarını da hesaba katarsak, bu verinin değeri daha da artıyor.
Gnip'in Twitter bünyesine katılması ise, bundan böyle firmanın, reklamcılar ve marka yöneticileri gibi üçüncü parti kişilere verilerini direkt olarak satacağı anlamına geliyor. Bu da, mikro bloging firmasının bundan böyle ilgilenen üçüncü partilere, "daha gelişmiş veri setleri" ve "daha iyi veri zenginleştirmesi" sunmasını sağlıyor. Tabii ki bunun anlamı da sizler ve bizler için daha iyi hedeflenmiş reklamlar sunulması oluyor. En azından bu bilginin, Twitter'ın, çoğu mobil platformda olan, 15 yeni reklam çeşidi üzerinde çalıştığı bilgisi ile örtüştüğünü söylemek mümkün.
Twitter'ın, Datasift ve geçtiğimiz yıl Apple tarafından satın alınan Topsy gibi diğer veri satıcıları ile ilişkileri şimdilik devam edecek. Tabii ki Gnip'in de Tumblr, Disqus ve Facebook gibi diğer sosyal medya firmaları ile olan ilişkisinin de devam edeceğini söylemekte fayda var.
Ancak, ortada bulunan çıkar çatışması düşünüldüğü takdirde, bu ilişkilerin pek çoğunun uzun süreli olduğunu söylemek zor gözüküyor...