Toshiba 20 Mart 2013 tarihinde Hollanda'nın Amsterdam kentinde gerçekleştirdiği Toshiba World 2013 etkinliğinde yeni yol haritasını açıkladı. Her yıl düzenli olarak gerçekleştirilen bu etkinliği CHIP Online ekibi olarak sizler için izledik ve firmanın yeni teknolojileri, yeni ürünleri ve 2013 planlarını yerinde gözlemleme şansı bulduk.
2013 vizyonu için "Spot On" sloganını seçen Toshiba, bundan böyle son kullanıcıya "doğru yerde, doğru zamanda ve doğru ürünlerle" gideceğini garanti ettiğinin altını çiziyor.
Yeni tasarımlarında TV'den tablete tüm ürünlerinde bir bakışta rakiplerinden Toshiba ürünlerinin ayrılması için "unified Toshiba design" prensibini uygulayacağını açıklayan firma, 2013 yılında hem ürün çeşitliliği hem de ürün satışı açısından büyük bir patlama beklediğini açıkladı. Bu da, Türkiye dahil olmak üzere dünyanın dört bir tarafında hem online mağazalarda hem de MediaMarkt, TeknoSA gibi büyük mağazalarda hem de küçük şehirlerdeki dağıtım kanallarının şubelerinde daha fazla Toshiba göreceğiz anlamına geliyor.
Toshiba'nın yeni tasarımında öne çıkan detaylar, yukarıdaki resimde de görüldüğü gibi TV, All-in-one PC, Notebook ve Tablet serisinde tasarımın birbirine çok benzemesi, güç düğmeleri, keskin hatlar gibi tasarım prensiplerinin tüm ürünlere aynı şekilde uyarlanması ve bu tasarım sonucu ortaya çıkan ürünlerin birbirleri ile kesintisiz haberleşebilmesi.
Buluta daha fazla destek
Toshiba World 2013'te Türkiye'den gelen basın mensupları ve bayilere özel bir sunum gerçekleştiren Toshiba'nın Türkiye'deki ana dağıtıcısı TNB AŞ Genel Müdürü Aytaç Biter, öncelikle yeni dönemde Türkiye pazarında daha agresif davranacaklarını ve yeni ürünlerinin kalitesini tüketicilere daha iyi anlatmak için uğraşacaklarının altını çizdi. Toshiba'nın 2013 vizyonu çerçevesinde bulut bağlantısının tekrar elden geçirildiğini belirten Biter, özellikle TV ürünlerinin Toshiba Cloud çerçevesi altında aldıkları bulut hizmetinin kullanıcılara yepyeni olasılıklar sunmakta olduğunu vurguladı.
Toshiba TV serisi bulut bağlantısı sayesinde hem birçok web servisini TV ekranına getirebiliyor, hem de sadece TV kullanarak e-posta kontrolü, web sörf, özel Toshiba servisleri sayesinde kaliteli ve yüksek çözünürlüklü görsel içeriğe ulaşım imkanına sahip oluyorlar. Toshiba Bulut Hizmetlerinin merkezinde "kişiselleştirme" bulunuyor. Böylece kullanıcılar kendi zevk ve tercihlerine uygun sosyal ağ bildirimleri ve içerik önerilerini alabiliyorlar. Öneri hizmetleri belirli bir öneri algoritmasına dayanarak, dinamik şekilde gelecek yedi gün mevcut olacak içeriklerin yenilenmiş listeleri oluşturuyor. Güçlü arama aracı ise, internet üzerinden bağlı Elektronik Program Kılavuzu (EPG) ve Video-on-Demand hizmetlerinde ve ev ağına bağlı diğer cihazlarda depolanan içerikler arasından popüler dizileri, şovları, filmleri, spor programlarını ve benzer pek çok içeriği arıyor ve keşfediyor.
Yeni TV serisinin özellikleri neler?
Bulut Televizyonlar (Cloud TV), hem akıllı içeriklere erişim, arama, ve önerme, hem de sosyal ağlar özelliklerini üst düzeyde kullanarak Toshiba'nın internete bağlı televizyon eğlencesindeki yeni yaklaşımını yansıtıyorlar. Tüm seriler Toshiba'nın yeni ve bütünleşik ürün tasarımıyla, mat veya parlak siyah renklerde ve 81 cm'den (32") 146 cm'e (58") uzanan farklı ekran boyutlarıyla sunuluyor. Bu akıllı ve şık televizyonların Avrupa'daki satışı 2013'ün ikinci çeyreğinde başlayacak.
Toshiba W4 serisi - HD Ready LED Akıllı TV ve Toshiba L4 serisi - Full HD LED Akıllı TV teknik özellikleri
- Çözünürlük: HD Ready 720p 50 AMR özellikli (W4 serisi); Full HD 1080p with 100 AMR (Active Motion & Resolution (L4 serisi); Resolution+
- Ekran boyutları: W4 serisi: 80 cm (32"); L4 serisi: 80 cm (32"), 98 cm (39") ve 126 cm (50")
- Akıllı TV: Toshiba Cloud TV, MediaGuide; Açık Taraycı ve SkypeTM; dahil, dahili Wi-Fi®; Intel® WiDi 3.5; Toshiba AppsConnect; USB Video Kayıt3; HbbTV4; Skype™ ready
- Dijital Tuner: DVB-T/DVB-T24/DVB-C/DVB-S/DVB-S2,analog
- Bağlantılar: 4x HDMI® (1x HDMI® dahil MHL desteği ile), 2x USB;
- Ses: Audyssey® Volume Extension, Dolby® Digital Pulse
- Renkler: mat siyah
Ekran büyüyecekse çözünürlük de artacak
TV satınalma algılarının büyük ekrana doğru kaydığının altı çizildiği Toshiba World 2013 etkinliğinde, büyük ekrana geçişte çözünürlüğün de artmak zorunda olduğu konusunda fikir birliğine varıldı. Ekran boyutu büyüdüğünde standart HD çözünürlük özellikle küçük odalarda TV izleme keyfini düşürüyor. Bunun nedeni de yakından bakıldığında HD pikselleşmenin fazla olması.
Kullanıcılardan gelen tepkileri değerlendiren Toshiba bu alanda UHD süper çözünürlük özellikli yeni L9 serisi ile ilerliyor.
En büyüğü 213 cm (84") olan üç çarpıcı ekran boyutu ile sunulan L9 serisinde boyutlar 213cm (84"), 165 cm (65") ve 146 cm (58"). Konuya yaklaşımlarının "büyük ekranların da üstün çözünürlüğe hakkı var" şeklinde özetlenebileceğini belirten Toshiba
Toshiba Europe GmbH Dijital Ürünler ve Hizmetler Pazarlama Direktörü Matt McDowell yaptığı açıklamada; "Pekçok tüketicinin UHD çözünürlüklü televizyon ekranlarından son derece etkilendiğini görmekten dolayı memnuniyet duyuyoruz. Bu beğeninin daha büyük ekran boyutları için de talebi artıracağını düşünüyoruz. Büyük boyutlu ekranların da mevcut en yüksek çözünürlüğe sahip olmaya hakkı var." dedi. UHD ekranında bulunan sekiz milyondan fazla piksel sayesinde izleyiciler pikselleşme görüntüsü olmadan standart HD televizyonlarda olduğundan çok daha yakın mesafeden televizyon izleyebiliyorlar. Bu özellik, hem ultra yumuşak ve olağanüstü net görüntüler sağlarken, hem de daha küçük boyutlu salonlarda bile büyük ekranda televizyon izleme zevkine imkan veriyor. Toshiba'nın yeni tasarım anlayışıyla sunulan L9 UHD modelleri şık görünümleriyle çağdaş iç mekanlara daha da iyi uyum sağlıyor. Bu şık görünüm, ustaca tasarlanmış yuvarlak dönüşlü kenarlar ile yuvarlak ve parlak standby göstergesi gibi sade ama sofistike tasarım unsurlarıyla karakterize ediliyor." dedi.
Toshiba ürün yelpazesi konusunda daha ayrıntılı bilgi www.toshibatr.com adresinden alınabilir.