Turkcell Erzurum çağrı merkezi 10. yılında

Turkcell Global Bilgi Erzurum çağrı merkezi 10. yılını kutluyor.

10. yılını kutluyor

Turkcell, Ankara'nın doğusundaki illerde istihdamı canlandırmak amacıyla ilk teknoloji yatırımını yaptığı Erzurum'daki Turkcell Global Bilgi Çağrı Merkezi'nin 10. yılını kutladı. Çağrı merkezinin 10.yılı vesilesiyle düzenlenen basın toplantısında konuşan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, "Biz 10 yıl önce bir atılım başlattık. Anadolu'nun ilk çağrı merkezini Erzurum'da kurduk. 10 yıl önce 29 arkadaşımızla çıktığımız yolculuğumuzda bugün 1224 kişiye ulaştık. Bugüne kadar ise yaklaşık 6 bin kişiye istihdam olanağı yarattık. Erzurum ekonomisine bu sürede dolaylı etkilerle de birlikte toplam 1,1 milyar lira katkı sağladık" dedi.

Doğu Anadolu'ya yatırım yaparken genç nüfusun ve işsizliğin yoğun olduğu bölgelerde istihdam sağlama hedefiyle yola çıktıklarını ifade eden Terzioğlu, "Erzurum'a yaptığımız yatırım ile sektöre öncülük edeceğimizi, bu yatırımın bölgesel gelişime ve dönüşüme önemli bir katkı sunacağını öngörüyorduk. İstihdamın yanı sıra buna paralel yaşam kalitesine de doğrudan etkisi olacağını biliyorduk. Bu nedenle Anadolu'da bu yatırımı yaparak sektöre öncülük etmek ve bu hedeflerimizi gerçekleştirmek bizim için çok önemliydi" açıklamasını yaptı.

Anadolu'da 38 bin kişiye iş kapısı

Erzurum Çağrı Merkezi kurulana kadar Ankara'nın doğusunda hiçbir çağrı merkezi olmadığının altını çizen Turkcell Genel Müdürü Terzioğlu, "Turkcell'den sonra bugün Anadolu'da 50'ye yakın ilde çağrı merkezi açıldı" diye konuştu. Türkiye'deki çağrı merkezleri bugün 83 binin üzerinde kişiye istihdam sağlıyor. Çağrı merkezlerindeki istihdamın yüzde 46'sı ise İstanbul, Ankara ve İzmir dışındaki Anadolu'daki çağrı merkezlerinde çalışıyor.

Sektöre eğitimli insan gücü

Turkcell Global Bilgi Erzurum Çağrı Merkezi kurulduktan sonra nitelikli eleman ihtiyacı sebebiyle Atatürk Üniversitesi bünyesinde Çağrı Merkezi Yönetimi Meslek Yüksek Okulu açıldı. Özel sektör - üniversite işbirliğiyle 2011 yılında açılan meslek yüksekokulu bugüne kadar 500'ün üzerinde mezun verdi.

Fiber internet varsa iş de var

Turkcell Global Bilgi bünyesinde 210 müşteri temsilcisinin evden çalıştığını, bunu fiber optik altyapının mümkün kıldığını aktaran Terzioğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: "Kasım ayında Amerika'da düzenlenen "Contact Center World" ödüllerinde "En iyi Home Agent" (evden çalışma modeli) ve "En iyi Self Servis" kategorilerinde dünya birincisi olduk. Fiber internet altyapısı evden çalışma modelinin gelişmesi için çok önemli. Çünkü evden çalışırken kesintisiz ve hızlı bağlantı ile kaliteli hizmet sağlayabilmek için fiber internet alt yapı şart. Yani bir anlamda fiber internet demek, istihdam demek."

MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ MERKEZİ: TURKCELL GLOBAL BİLGİ

Turkcell Global Bilgi, müşteri memnuniyetindeki 16 yıllık tecrübesinin yanında teknolojik yenilikleri yakından takip ederek, yeni nesil müşteri yönetiminde yaratıcı çözümler sunuyor. Kurulduğu günden bu yana sektörde hep ilklerin öncüsü olan Turkcell Global Bilgi, kullandığı teknolojiler ve kurguladığı iş modelleri ile uluslararası arenada da önemli başarılara imza atıyor.

12 bin kişi çalışıyor

Turkcell Global Bilgi, Türkiye'de 20, Ukrayna'da 4 olmak üzere toplam 24 lokasyonda, 750'si yurtdışında olmak üzere 12 bin kişiye istihdam sağlıyor. Günde ortalama 550 bin çağrı karşılayan Turkcell Global Bilgi, Türkiye'de 70 milyon, Ukrayna ve Rusya'da ise 10 milyondan fazla kişiye birçok kanaldan hizmet sunuyor. Turkcell Global Bilgi öncülüğünde başlayan Türkiye'ye yayılma hareketiyle sektöre farklı bir açılım getirerek ülke ekonomisine katkıda bulunuyor. Özellikle kadınların ve engellilerin de çalışma hayatına katılmasına imkân sağlarken istihdamda fırsat eşitliği yaratıyor.

Turkcell Global Bilgi, Ukrayna yatırımıyla da yurtdışında hizmet vermeye başlayan ilk ve tek çağrı merkezidir. Turkcell Global Bilgi, bugün Ukrayna dış kaynak çağrı merkezi pazarında gelir olarak birinci sırada, Rusya'da ise dış kaynak çağrı merkezi pazarında büyüklük olarak ilk 10'da yer alıyor.

TURKCELL GLOBAL BİLGİ ERZURUM ÇAĞRI MERKEZİ

Kuruluş Yılı: 2005

Çalışan Sayısı: 1.224

Toplam Yatırım Miktarı: Yaklaşık 9 Milyon TL

Erzurum Ekonomisine Katkısı: Yaklaşık 1,1 Milyar TL

Günlük Çağrı Adedi: 33.000

Çalışan Yaş Ortalaması: 27

EVİ, ARABASI VE KOCAMAN AİLESİ OLDU

Çağla Uğraş

Kışı soğuk, yürekleri sıcacık insanların şehri Erzurum'da 1993 yılında tam da Dünya Engelliler Günü'nde dünyaya geldim. Dünyaya geldiğimde engelli olduğum, annemin kucağına gidene kadar ben dâhil herkesten gizlenmişti. Hayallerime koşmak için ellerimin üzerinde yürümek zorunda kalacağımdan habersizdim, ama hep gülüyordum. Yürüme engelimi ortadan kaldırmak için aile büyüklerimiz ilk etapta tedavime direnç gösterip babamdan kaderci olmasını istemişler. O koca yürekli adam kimseyi dinlemeden ameliyat olmamı sağlamış ve bugün ayakta durmamı sağlayan tohumların yeşerme sebebi oldu. Ekonomik durumumuz çok kötüyken umudunu kaybetmeyen babam ek işler yaparak daha fazla para kazanıp bana destek oluyordu. Zaman hızla ilerlerken engelim de umutlarım karşısında benim gibi büyüyordu. Yılmadan korkmadan birçok acıya rağmen yürüyemeyen, daha sonra elleri üzerine yol alan o küçük kız, bastonla yürüyecek güne ulaşmıştı. En çok da rengârenk ayakkabıları giyemiyor olmak üzüyordu beni. Bir kez denedim aslında. Ama düşüp bacağımı ve kalça kemiğimi kırdım, yine olmamıştı yürüyememiştim. Kırıkların tedavisi sonrasında ortopedik ayakkabı ile tanıştım 12 yaşında yürümeye çalışan bir bebek gibi babamın beni yürütmeye çalışması ve ortopedik ayakkabı ile ayakta durmayı öğrendim. Üniversiteyi kazanmama rağmen babamın trafik kazası geçirince gidemedim. 2011 yılında Turkcell Global Bilgi Ailesi'ne katıldığımda bu durumdaydım ve para kazanmam gerekiyordu. Hayallerim için çalıştım, umudumu kaybetmedim. Artık iki ayağımız üzerinde duruyordum. İkinci ailemin verdiği destekle babamı iyileştirdik, evimizi aldık, arabamızı aldık. Zor zamanlarda üniversite okumak hayalken şimdi 2. Üniversitemi okuyorum. Turkcell benim ayaklarım oldu, üzerinde yürüdüğüm ellerim oldu, tutunduğum bastonlarım oldu, umudum oldu, koca yürekli babam oldu. Turkcell'i çok seviyorum.

ÇEYİZİMİ DE KENDİM YAPACAĞIM

Kübra Yalçın

2 yaşımdayken babamı kaybettim. Annemle beraber yaşıyoruz. Büyük abimin başına gelen talihsiz bir olay nedeniyle çalışmam gerekiyordu. Daha önce hiç çalışmamıştım ve çalışacağım ortam ve iş önemliydi. Bir arkadaşım Erzurum' da Turkcell' in çağrı merkezi olduğunu ve oraya da başvurup şansımı deneyebileceğimi söyledi. Çok bilgim yoktu ama sonuçta Turkcell adını duymam bile beni rahatlatmıştı. 2009 yılında ilk çağrımı aldım ve artık bende Turkcell çalışanıydım. Aldığım maaşım öylece borçlara gidiyordu ve harçlığım bile kalmıyordu. Fakat başarımız sürekli takdir edildiği için istisnasız her ay Migros hediye çeki kazanıyordum ve bu sayede evin gerekli ihtiyaçlarını karşılayabiliyordum. Annemin ameliyat olması gerekiyordu. Tek başıma bunu başaramıyordum ve yine benim Turkcell ailem maddi manevi her anlamda yanımda oldu ve annemi en iyi şekilde ameliyat ettirdik. Oturduğumuz kiralık ev yıkılacaktı ve benim acil ucuz bir ev bulmam gerekiyordu. Büyük ailem benim için 1 yıllık kira parası toparlamışlar ve daha önce hiç oturmadığım kadar lüks bir ev kiralamışlar. Hayalini kurduğum telefona bile Turkcell Global Bilgi sayesinde kavuştum. Borçlarım azaldı ve nişanlandım. İşim sayesinde çeyizimi de emeğimle yapacağım. Şuan kendine güvenen, her işi başarıyla tamamlayan, yarına umutla bakan bir Kübra Yalçın var. İyi ki Erzurum' a bu operasyon kurulmuş ve iyi ki ben bu ailenin bir parçasıyım.

Okuyucu Yorumları