Tüketici sabit hat istemiyor!

Türk tüketiciler ne istiyor? Ne istemiyor? Türkiye'nin aklından geçenler bu haberde yer alıyor...

Tüketici sabit hat istemiyor!

Interpromedya tarafından yapılan, Türkiye'nin telefon görüşmelerindeki tercihleri konulu Tüketici Trend araştırmasının sonuçlarını kapsayan basın bülteni yayınlandı. İşte ilginç sonuçlar...

Türkiye'nin telefon görüşmeleri tercihinde yüzde 53'le cep telefonu ilk sırada, alternatif sabit operatörlerde ise bilinme oranı yüzde 23 iken kullanım oranı yüzde 14,3.

Türkiye'nin kentsel alanında yaşayan, ekonomik olarak aktif ve çalışan nüfusun yaşam biçimlerinin ele alındığı Tüketici Trend Araştırması, son fazında Türkiye'nin telefonla kurduğu iletişimdeki tercihlere ayna tuttu. Interpromedya Pazarlama Hizmetleri ve Araştırma Grubu tarafından yüz yüze anket tekniği ile gerçekleştirilen araştırmaya 16 ilden 15 yaş üstü 1.385 kişi katıldı. Araştırma sonuçlarına göre; araştırmaya katılanların aylık telefon görüşme harcamalarında yüzde 52,8 ile cep telefonu birinci sırada yer aldı. Tüketicilerin sabit telefon kullanma dağılımında ise; ilk sırada yüzde 33,5'le şehir içi görüşme, ikinci sırada yüzde 11'le şehirlerarası görüşme ve üçüncü sırada ise yüzde 2,5'la yurtdışı görüşmeleri geliyor.

Vatandaş alternatiflerden ne kadar haberdar?

Vatandaş alternatiflerden ne kadar haberdar?
Araştırmaya göre yüzde 23'ü haberdar

Sabit telefon görüşmelerinde alternatif operatörlerin bilinme oranı yüzde 23, tercih edilme oranı ise yüzde 14,3...

Türkiye'deki her 100 kişiden 23'ü sabit telefon hizmeti veren alternatif operatörlerden haberdar. Tüketiciler bu operatörleri nereden bildiklerine bakıldığında ise; yüzde 64 ile ilk sırada TV, dergi ve gazete haberleri geliyor. Bunu sırasıyla yüzde 17,2'yle yakın çevre/arkadaşlar, yüzde 16,9'la reklamlar, yüzde 9,6'yla operatör hizmeti veren firmaların satış noktaları, yüzde 4,8'le satış temsilcileri ve yüzde 1,6'yla internet takip ediyor.

Tüketicilerin alternatif operatörler arasında en çok bildiği markalar Koç.net ve Smile

Operatörlerin bilinme oranına bakıldığında; Koç.net yüzde 60,8'le ilk sırada yer alırken, Smile yüzde 59,9'la ikinci, Superonline yüzde 55,4'le üçüncü, Türk.net yüzde 48,4'le dördüncü, Borusan Telekom yüzde 20,1'le beşinci ve Millenicom da yüzde 18,5'le altıncı sırada yer alıyor. Alternatif operatörlerden hizmet alan yüzde 14,3'lük kesimin tercih ettiği markalar arasında, Superonline yüzde 33,3'le birinci ve yüzde 31,1'le Koç.net ikinci sırada yer alıyor. Bu iki firmayı daha sonra yüzde 22,2'yle Türknet, yüzde 17,8'le Millenicom takip ediyor.

Beklenti ne? Ucuzluk mu, kalite mi, güven mi...

Beklenti ne? Ucuzluk mu, kalite mi, güven mi...
Ucuzluk önce geliyor

Alternatif operatörlerden hizmet almaya sıcak bakan yüzde 75'in beklentileri

Araştırmaya katılanların yüzde 75'i diğer sabit hat operatörlerinden hizmet beklentileri için önemli ipuçları sıraladı: Yüzde 55,3'ü daha ucuz konuşma ücreti, yüzde 24,5'i hizmet kalitesi, yüzde 19,5'ü güvenilir şirket, yüzde 18'i numara değiştirmeden hizmet almak ve yüzde 11,5'u internet erişiminde Türk Telekom'dan sabit hat kullanma zorunluluğunun kalkmasını istiyor.

Tüketici Trend Araştırması hakkında...

Interpromedya tarafından 3 ayda bir periyodik olarak gerçekleştirilen ve her sektörden firmanın soruları ile yer alabileceği Tüketici Trend Araştırması, Türkiye'nin kentsel alanında yaşayan tüketiciler ile yapılıyor. Kantitatif araştırma, toplam 16 ilde (İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Antalya, Bursa, Denizli, Diyarbakır, Edirne, Erzurum, Gaziantep, Konya, Kayseri, Manisa, Samsun, Trabzon) gerçekleştirildi. 15 yaş ve üzeri arası örneklem ile yüzyüze anket tekniğiyle yapılan araştırmada yüzde 50,5'i erkek, yüzde 49,5'i kadın toplam 1.385 kişi ile görüşüldü. Örneklemin yüzde 34,6'sı üniversite, yüzde 42,7'si lise ve yüzde 22,7'si ilköğretim mezunu.

Basın bülteninden derlenmiştir

Okuyucu Yorumları