Sosyal medya, getirdiği avantajların yanında bazen kullanıcılara birçok zorluk da çıkarmıyor değil. Bu zorlukların başında hiç şüphesiz troll'ler ya da siber zorbaların neden olduğu istenmeyen durumlar yer alıyor. Yeni bir araştırma ise bu türden siber zorbalıklara karşı önlem alabilmeyi biraz daha kolay bir hale getirebilir.
Uluslararası yardım kuruluşu Ditch the Label'ın Brandwatch'la birlikte gerçekleştirdiği bu araştırmaya göre örneğin Twitter'daki siber zorbalığa en çok maruz kalınan aralık Pazar akşamları saat 17 ve 20 arasındaki dilim.
Araştırmaya göre geçtiğimiz yıl içerisinde yaklaşık 1.5 milyon genç kullanıcının siber zorbalığa maruz kaldığı ve her 10 kişiden ikisinin de her gün bu zorbalıkla uğraştığı ortaya çıktı. En çok Pazar günleri mesai yapan bu siber zorbalar, yine aynı çalışmaya göre sırasıyla Pazartesi, Salı ve Çarşamba günleri de oldukça aktifler.
Maruz kalınan zorbalıklarda en yaygın başlıkları ise politika, spor ve yiyecek oluşturuyor. Araştırma ayrıca erkek ve kadın troll'ler arasında da çarpıcı bir fark olduğuna dikkat çekiyor. Kadın troll'ler genellikle zeka (aptal, salak), dış görünüş (şişman, çirkin) ve küçümseyici hayvan terimleri kullanırken erkek troll'ler ise daha çok homofobik aşağılamaları tercih ediyor.