Toyota'dan, elektrikli araçları için "tek şarjla 1.000 kilometre menzil" iddiası

Toyota, yakın gelecekte tek bir şarjla 1.000 kilometrenin üzerinde bir menzilie sahip olacak yeni elektrikli otomobiller üreteceğini iddia ediyor.

Toyota'dan "tek şarjla 1.000 kilometre menzil" hamlesi

EV’lerin tek bir şarjla gidebileceği mesafe, Mercedes, BMW ve Tesla gibi en iyi seçeneklerin tamamının yaklaşık 500 kilometrenin üzerinde bir menzile sahip olmasıyla yıllar içinde istikrarlı bir şekilde arttı. Ve şimdi, uzun bir süredir hibrit üreticisi olan Toyota, EV’ler için daha da uzun ömürlü şarjlar için çalışan otomobil üreticileri arasındaki yerini alıyor. Şirket, yeni bir teknoloji duyurusunda çok cesur bir açıklama yaparak “otomobillerin geleceğini değiştireceğini” iddia etti. Bunu da gelecekteki otomobillerini 1.000 km menzile ulaştırarak yapacak.

Toyota’nın söylediğine göre, bu hedefe “yeni nesil pillerin ve sonik teknolojinin entegrasyonu” yoluyla ulaşılacak ve şirket, 2026 yılına kadar tam bir EV serisini piyasaya sürmeyi planlıyor. Şirket, şu anda tek şarjla yaklaşık 430 kilometre gidebilen ve 42.000 dolar başlangıç fiyat etiketine sahip olan tamamen elektrikli bZ4X SUV seçeneğini sunuyor. Ayrıca, şirket, lüks markası Lexus için de aynı zaman diliminde yeni nesil bir EV piyasaya sürmeyi planlıyor.

Şirket ilk olarak 2016 yılında geleceğe yönelik alanlara aktif olarak yatırım yapmaya başladı ve Mart ayı itibarıyla Ar-Ge personelinin ve harcamalarının yaklaşık yarısını İleri Geliştirme çalışmasına kaydırdı. Toyota, Mayıs ayında bataryalı EV teknolojisini yenilemek için özel olarak tasarlanmış bir alan olan BEV Factory’yi başlattı.

Şirket, üretim maliyetlerini düşüreceğini söylediği bir kararla, ilk olarak Tesla tarafından kullanılan, daha büyük otomobil parçaları oluşturmak için yüksek basınçlı alüminyum döküm makinelerinin kullanımı olan giga döküme geçiş yaptı. Otomobilin gövdesi sadece üç parça olarak üretilecek.

Toyota'nın Hidrojen Fabrikası planı

Toyota’nın diğer girişimi ise, kararları kolaylaştırma ve ortaklıklar ve kendi inovasyonları yoluyla daha gelişmiş, daha ucuz yakıt hücreleri sunma umuduyla bu Temmuz ayında açmayı planladığı bir organizasyon olan Hidrojen Fabrikası’nı içeriyor. Hidrojenin ucuz veya geniş çapta erişilebilir olmaması, bu yakıt hücrelerine geçiş için ek engeller yaratıyor. Hidrojen otomobili Toyota Mirai şu anda 645 kilometre menzile sahip ve doldurulması yaklaşık beş dakika sürüyor. Ayrıca Toyota, kısa bir süre önce, hızlı doldurmanın hayati önem taşıdığı Le Mans 24 Saat yarışında yeni hidrojenli otomobil kategorisinde katılacak gelecekteki bir araç için GR H2 Yarış Konseptini tanıttı.