Toyota ve BMW, hidrojen yakıt hücreli otomobiller için el sıkıştı

Hidrojen yakıtı henüz tam potansiyeline ulaşamadı ve önünde ciddi bir sorunlar var. Ancak iki otomobil üreticisi bu engelleri birlikte aşabileceklerini düşünüyor.

Toyota ve BMW, hidrojen yakıt hücreli otomobiller için el sıkıştı

Toyota ve BMW, yeni nesil sıfır emisyonlu araçların geliştirilmesini hızlandırmak üzere yeni bir mutabakat zaptı imzaladı.

Buna göre, iki firma hidrojen yakıt hücreli araçlar alanındaki ortaklıklarını güncelliyor. BMW hidrojenle çalışan ilk modelini 2028 yılında piyasaya sürecek.

Hidrojen evrende en bol bulunan element, ancak yine de otomobil üreticileri yakıt hücreli araçları halka pazarlamakta zorlanıyorlar. ABD'de Kaliforniya dışında bu yakıt hücrelerini bulmak çok kolay değil. 2024'ün ilk yarısında ABD'de sadece 322 yakıt hücreli araç satıldı, bu da bir yıl öncesine göre yüzde 82 daha düşük. Haliyle kimse koca ülkede 300-500 adet bulunan yakıt hücreli araçlar için şarj istasyonu da işletmek istemiyor.

Toyota ve BMW bu zorlukların üstesinden birlikte gelebileceklerini düşünüyor. Geliştirilen ortaklık, bileşenleri standartlaştırmayı ve kendi ortak güç aktarma organlarını geliştirerek yakıt hücreli araçların maliyetini düşürmeyi amaçlıyor. Ayrıca yakıt hücreli araçların benimsenmesinin önündeki temel engel olan hidrojen yakıt istasyonları kurmak için de birlikte çalışacaklar. İki şirket ilk olarak 2012 yılında hidrojenli araçlar konusunda güçlerini birleştirmişti.

Yeni yakıt istasyonları lazım

Eğer yeni hamleyle yakıt istasyonları sorunu çözülürse, Toyota'nın büyük yatırım yaptığı hidrojen yakıt pili teknolojisini dünya çapında yaygınlaştırmak için ABD veya Avrupa'da bir kale kazanmak mümkün olabilir.