Tom Clancy's HAWX, basitçe ifade etmek gerekirse Tom Clancy evrenine hava savaşlarını, pilot bakış açısını taşıyan bir oyun. Ghost Recon, Splinter Cell, Endwar gibi Tom Clancy evrenleriyle ortak noktalar, ortak karakterler mevcut. Aslında Tom Clancy romanlarının ve oyunlarının tümü Amerikan istihbaratının tehdit değerlendirmelerinden yola çıkan muhtemel senaryolar üzerine kurulu. Elbette bu senaryolar zaman zaman uç noktalara, olası en kötü durumlara dokunuyor ancak beklediğiniz şekilde değil. Tom Clancy evreninde kurgu ve olayların gelişimi gerçekten özgün ve gerçekçi, eh haliyle de etkileyici ve insanın kendini kaptırması zor olmuyor. Ama senaryoya geçmeden önce uzak kala kala yabancılaştığımız bu türe bir bakalım.
Uçuş simülasyonlarına hasret kaldık doğrusu, hele ki adam gibi modern jet kullandığımız oyunlara. Bir zamanlar, (90'larda) Jane's serisi vardı. Bunlar uçakları imal eden firmalardan tutun da NATO'dan elde edilen bilgilere kadar, büyük miktarda veriyi içinde toplayan ve salt gerçekçilik amaçlayan "Hardcore" simülasyonlardı. Sulandırılıp kolaylaştırılmış oyunlar onların atmosferini vermiyor, ancak bu tip simülasyonları da oynamayı becermek, türe yabancı bir oyuncuyu inanılmaz derecede zorluyordu. O zamanlar yapılan oyun incelemelerinde de genelde üzerinde durulan konu gerçekçilikle eğlence dengesi üzerineydi. Türü sevenlerin hastası oldukları olay modelleme, hasar gerçekçiliği, yakıtın ve cephanenin tükenmesi, yeryüzü şekilleriydi. En zor nokta tonla tuş kombinasyonunu öğrenerek iniş kalkışları başarılı bir şekilde gerçekleştirmekti. Ayrıca havada farklı manevralar denerken uçuş hızını kaybederek Stall'a girmek ve çakılmak da mümkündü. Herkesin merak ettiği soru aslında belli, Tom Clancy's HAWX ne kadar gerçekçi olacak? Ama önce hikayeye bakalım.