Sevginin bedava olduğu söylenir... Ancak uygulama veri ve analiz platformu App Annie'ye göre bu durum o kadar da doğru değil. App Annie'nin Mobil'in Durumu Raporu'nda belirtilen verilere göre kullanıcılar, geçtiğimiz yıl "sevgili arayışları" sırasında buluşma uygulamaları üzerinde 2,2 milyar dolar harcadılar. Bu da iki yıl önce harcanan miktarın iki katına denk geliyor.
Tinder ve Bumble uygulamaları, kullanıcı harcamaları konusunda ilk iki sırada yer alıyor.
Kullanıcıların parayı harcadıkları şey ise, pek çok uygulamanın sunduğu ücretli üyelik hizmetleri. Tinder ve Bumble gibi bedava uygulamalar bile kullanıcılarına ek avantajlar sağlayan özellikleri içeren premium üyelik seçeneklerine sahip.
Bu veriler, online buluşmaların giderek daha popüler hale geldiği bir dönemde ortaya çıkıyor. Stanford Üniversitesi tarafından 2019 yılında yapılan bir araştırma, 2017 yılında tanışan heteroseksüel çiftlerin %39'unun online tanıştıklarını gösteriyor. Aynı cinsiyete sahip olan çiftler için ise bu oran daha da yukarı çıkarak, %65'e ulaşıyor.
Her ne kadar bir kişinin harcadığı ortalama miktar uygulamadan uygulamaya değişse de, raporda belirtilene göre bazı uygulamalarda yıllık yaklaşık 90 dolara kadar çıkıyor.