Herkes onun peşinde, herkes onu kıskanıyor, herkes onun gibi olmak istiyor. ABD eski başkanı Trump TikTok'u istedi, Zuckerberg Tiktok'u taklit etmeye çalıştı, ABD'li iş adamları TikTok'a milyar milyar dolarlık teklifler sundu...
Adeta, taliplerinin ilgisinden bıkıp hangi soylu hanedana gelin gideceğini düşünürken rehavete kapılan Çinli bir prenses ruh haline bürünmüş TikTok'un, 20178den 2023'e kadar 5 sene boyunca yapay zekayı ciddiye bile almadığının itirafını okumak herkesi şaşırtabilir.
Ama şirketin CEO'su Liang sonunda bu durumu medyaya ifşa etti. CEO'ya göre şirket, rehaveti nedeniyle vasatlaşma riski taşıyor ve TikTok'tan daha fazla zaman alan uygulamalar yapan startup'lar, TikTok'un kullanıcılarını çalmaya başlıyorlar. Yapay zekaya gereken önemi zamanında vermediklerinden şikayet eden Liang aynı zamanda şirketin karşı karşıya olduğu sorunlardan birinin de son zamanlarda yaşanan hızlı genişleme olduğunu ve bunun da şirketi genel olarak daha az verimli hale getirdiğini söylüyor.
Singapur'da düzenlenen bir toplantıda şirketin performansı hakkında konuşan Liang'in açıklamaları şu şekilde:
"Şirketimiz (yeni teknolojilere) yeterince duyarlı değil. Örneğin, GPT-1 2018'de piyasaya sürülmüş olmasına rağmen, GPT ile ilgili tartışmalar 2023'e kadar şirket içi teknoloji incelememizde yer almadı.
Oysa birçok startup ekibi sektörü çok yakından takip ediyor. Bu ekipler GitHub'da ortaya çıkan yeni projeleri hemen fark edebiliyorlar ve ardından satın alma veya ortaklık fırsatları aramaya başlıyorlar."
Liang, ByteDance'in yapay zeka konusunda çok yavaş kaldığını düşünse de, şirket yine de yapay zeka gelişmelerine oldukça iyi yanıt verdi; örneğin, Çin'de Doubao ve denizaşırı pazarlarda Cici ve ChitChop dahil olmak üzere birkaç üretken yapay zeka sohbet robotunu yayına soktu. Yine de CEO'ya göre, bunlar daha erken atılmış olması gereken adımlar.
2018'den beri aklımız neredeydi?
Liang toplantıda, en iyi yapay zeka modellerine sahip şirketlerin 2018 ve 2021 yılları arasında yoğun çalışarak üretken yapay zeka modelleri oluşturduğunun altını çizdi. ByteDance, jeneratif yapay zeka alanında başarılı olmak istiyorsa, bu arayı kapatmak için daha fazla çalışmak ve kayıp yılları telafi etmek zorunda.
Elbette, OpenAI'nin bir yıldan biraz daha uzun bir süre önce GPT-3'ü piyasaya sürmesi sadece ByteDance'ı hazırlıksız yakalamadı. Bu hamleyi beklemeyen Google da birkaç ay sonra Bard AI'yi piyasaya sürmek zorunda kaldı, ancak Google bu hizmetten hala deneysel olarak bahsediyor. Şirket Bard'ı daha fazla ürün paketine dahil etmeye de henüz yeni başlıyor.
Aslında TikTok algoritması kullanıcıları kendine bağlama konusundaki etkinliği nedeniyle dikkat çekiyor. İnsanların karşısına ilgi duydukları konularda içerik çıkarmada son derece başarılılar. Ancak yapay zeka rekabeti bundan çok daha fazlasını istiyor. Bakalım ByteDance, kedini geliştirip yapay zekada beklenmedik sürprizler yapabilecek mi?