TikTok'un tam ekran kısa video formatının büyük başarısı, Instagram'ı oldukça etkilemiş gibi görünüyor. Instagram, şu anda ana ekranında tam ekran modunu test ediyor. Amaç, tüm ekranı kaplayan videolarla TikTok'unkine benzer şekilde sürükleyici bir deneyim yaşatmak.
Instagram kullanıcıların videoları izlemek için daha fazla zaman harcamasını istiyor. Facebook’taki kullanıcılar zamanının yüzde 50’sini video izleyerek geçiriyor. Instagram için bu oran şu anda yüzde 20 civarında.
Tam ekran video modundayken kullanıcılar alttaki çubuğu kullanarak Reels, profil ve alışveriş bölümlerine erişebiliyorlar. Yeni gönderi ekleme, beğenileri görüntüleme ve Messenger/DM seçenekleri de üst çubukta bulunuyor. Kaldırılan tek şey, Hikayeler çubuğu. Onu da görüntülemek için biraz aşağı kaymak yeterli oluyor.
Instagram'daki tam ekran modu şu anda test aşamasında ve özelliğin ne zaman genel kullanıma sunulacağına dair bir bilgi verilmiş değil.