Meta'nın X'e rakip olarak hayata geçirdiği sosyal medya uygulaması Threads'in, koşullar farklı olsaydı dünyanın başka bir isimle tanıyacağını muhtemelen bilmiyorsunuz. Platformun ilk gününden bu yana sıklıkla açıklamalar yapan Instagram başkanı Adam Mosseri, ekibin uygulamanın adı için ikinci en iyi tercihinin Epigram olduğunu söyledi. Ayrıca metin tabanlı sosyal medya uygulamasının başlangıçta Textagram olarak adlandırıldığını, ancak bu ismin son sürümde hiçbir zaman kullanılmasının düşünülmediğini de sözlerine ekledi.
Paylaşan: @mosseriThreads'de gör
Mosseri'nin bu açıklamalarına yapılan yorumlarda birçok kullanıcı Threads'in üç isim arasında en iyisi olduğunu söyledi. Hatta bazıları Epigram'ın kulağa tıbbi bir terim gibi geldiğinden bahsetti. Bununla birlikte, bazı kullanıcılar Threads adının "gram" ile biten bir şeyin aksine ona gizli bir kimlik kazandırdığını belirtti.
X ve Threads'in ortak yönleri olsa da Meta bazı farklılıklar eklemeye çalışıyor. Örneğin, Threads Instagram gibi hashtag'leri desteklemiyor ve gönderi başına yalnızca bir etiket ekleyebiliyorsunuz. Ayrıca doğrudan mesajlaşma desteğinden de yoksun ve görünürde böyle bir plan da yok.
Bir ürün ya da hizmete isim vermek zor olabilir; zira geliştiriciler genellikle isim seçeneklerini daraltmak zorunda kalıyorlar. Örneğin, Google'ın kurucu ortakları Larry Page ve Sergey Brin arama motorları için başlangıçta Backrub isminde karar kılmışlardı.
Kevin Systrom ve Mike Kreiger'ın resim paylaşım uygulaması Instagram, Burbn adlı bir check-in uygulaması olarak başladı. Benzer şekilde, Brad Stone'un The Everything Store adlı kitabına göre, Cadabra olarak başlayan e-ticaret devi Amazon'un adı Relentless.com olabilirdi. Bugün bile URL'yi ziyaret ettiğinizde Amazon.com'a yönlendiriliyorsunuz.