Threads Temmuz ayının başında piyasaya çıktığında, birkaç gün içinde 50 milyon kullanıcı sayısını hızla geride bırakmıştı. Birçok kişi uygulamanın X ile aynı aktif kullanıcı sayısına ulaşmasının ne kadar süreceğini merak ediyor ve popülerlikte X'i hemen geçme şansı olduğunu düşünüyordu.
Görünüşe göre tüm bunlar lansman heyecanından başka bir şey değilmiş. Analiz firması SimilarWeb tarafından hazırlanan yeni bir rapora göre, yaklaşık altı hafta önce piyasaya sürülmesinden bu yana Threads kullanımı %79'dan fazla düştü. Veriler, uygulamanın geçen ay yaklaşık 50 milyon günlük aktif kullanıcıyla zirveye ulaşırken, bu sayının Ağustos ayında yaklaşık 10 milyona düştüğünü gösteriyor.
Kalan kullanıcılar aynı zamanda uygulamada çok daha az zaman harcıyor. Rapora göre, kullanıcılar geçen ay uygulamada günde yaklaşık 14 dakika geçirirken, Ağustos ayında bu sayı günde yaklaşık 3 dakikaya düştü.
Piyasaya sürüldükten sonra yaşanan düşüşe rağmen Instagram CEO'su Adam Mosseri ve Meta CEO'su Mark Zuckerberg, şirketin Facebook, Instagram ve WhatsApp ile başardığı gibi uygulamayı bir sonraki milyar kullanıcılı uygulama haline getirmeye yatırım yapmış gibi görünüyor. Daha geçen hafta şirket, platformda bir gönderiyi Instagram mesajlarınızda paylaşmak ve fotoğraf ve videolar için alt metin gibi bir dizi yeni özellik başlattı.
Threads, X'i alt etmek için kullanıcı tabanıyla mücadele ederken, X de kendi sorunlarıyla boğuşmaya devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde CEO Elon Musk, şirketin App Store'da para kazanma şeklini değiştirmesi için Apple CEO'su Tim Cook ile konuşacağını söyledi. Apple, X'e bir iyilik yapıp App Store'da tek karakterli ismini kullanmasına izin vermiş olsa da Musk'ın Cook'u Apple'ın kendi platformunda para kazanma şeklini değiştirmeye ikna etmekte başarılı olacağından şüpheliyiz.