Bağımsız oyun yapımcılarının genelde oyun türü konusunda ilk tercihi nedense korku ya da gerilim oluyor. Hatta ülkemizdeki oyun yapımcıları da bu konuda başı çekiyor. Neden acaba diye merak etmiyor da değilim. Gerçi ben de son dönemde bu tür oyunlara yönelmiş olabilirim. Algıda seçicilik diyelim. Durum böyle olunca ve Netflix’de “Cennete Hoş Geldiniz” dizisini de henüz yeni izlemişken yakın bir konuya sahip olan Brass Token’ın ilk oyunu olan The Chant dikkatimi çekti. Oyun, gerçekten de tanıtım filminin oluşturduğu beklentiyi boşa çıkarmıyor ve başlar başlamaz çarpıcı bir izlenim bırakıyor. Güzel ve detaylı Unreal Engine 4 grafiklerine sahip ve görsel kalitesinin, Super Massive'in ürettiği film tarzı oyunlarla aynı seviyede göründüğünü söylesem herhalde yanlış olmaz. 70'lerin sinemasından görsel ve işitsel izler taşımayı amaçladığı için bence gayet yeterli olmuş. Üstelik tamamen Türkçe olduğunu da ekleyeyim.
Oyunun müzikleri de, yoğun ve gerçeküstü synth müziğiyle ünlü olan ve Dario Argento'nun filmlerinde sıkça başvurduğu Goblin'den esintiler taşıyor. Hikaye başladığında ve kahramanımız Jess’i tanımaya başladıkça, sadece oyunculuğuyla bile onda yanlış bir şeyler olduğunu anlıyoruz. En yakın arkadaşının bir travma nedeniyle terapi gördüğü bir komüne davet ediliyor ve elbette işlerin kötüye gitmesi uzun zaman almıyor. Jess, basit bir ruhani inzivadan çok daha fazlasına maruz kalıyor ve sadece kendisinin değil, diğer tarikatçıların da içlerindeki şeytanla yüzleşiyor.
Küçük adadaki tarikatın sırrı
The Chant'ın hikayesi, konusunu ne kadar olgun bir şekilde ele aldığı konusunda çok şaşırtıcı. Yeni çağ mistisizminin tehlikelerini ve bazı tarikatların ne kadar yırtıcı olabileceğini gözler önüne seriyor. Bu grupların kurbanlarının çoğu yaralı ya da zarar görmüş bireyler olma eğiliminde ve The Chant bu konuya çok ölçülü bir şekilde, oyuncunun kafasına kakmadan değinmeyi başarıyor. Bazı karakterler çiğneyebileceklerinden daha fazlasını ısıran ve oynadıkları kozmik güçleri anlamayan basit fırsatçılar. Diğer karakterler kırılmış ve hayatlarındaki korkunç bir olay için kurtuluş arıyorlar. The Chant'ın hikayesini ve dramını ayakta tutan şey güçlü senaryosu ve oyunculukları. Oyuncular rollerine tam anlamıyla bürünüyor ve şık ekran yönetimi sembolizmlerle dolu.
Sıra dışı düşmanlar ve silahlar
Jess'in adada geçirdiği süre boyunca karşılaştığı başlıca tehdit, ruhani hayvanlara ve kasvet varlıklarına "dönüşen" hayvan kafatası maskeli tarikatçıların tuhaf tezahürleri. Uzaylı benzeri kasvet canavarları tarif edilemez cehennem yaratıkları. Bazen hayvan benzeri nitelikleri paylaşırken çoğunlukla fraktal deniz benzeri yaratıklara ve bir tür uzay çiçeğine benziyorlar. Ölümcül oldukları kadar da tuhaflar ve hiçbir geleneksel silah maalesef karakterimiz Jess'e yardımcı olmuyor. Düşmanlarla savaşmak için ruhani yönetmeliğe güvenmek zorunda.
Yanan adaçayı, uçucu yağlar ve temelde pis bir hippi komününde bulunabilecek her şey Jess'in cephaneliğinin bir parçası. Bir tomar adaçayı ile kültistleri ve kasvet canavarlarını yakmanın yanı sıra, bazı güçler de kazanıyor. Bunlar arasında çığlık atmak ya da tarikatçıları kasıklarından yakalamak için ortaya çıkan eller gibi bazı komik saldırılar yer alıyor. En pratik yeteneklerden biri zamanı yavaşlatma büyüsü ki oyunda ilerledikçe artan düşmanlardan kurtulmak için çok fazla işe yarıyor.
Hippi çöpleriyle savaşmak nasıl işe yarıyor?
Asılında düşünüldüğünden daha etkili! The Chant, anahtar gerektiren kilitli kapılar ve fünyeye ihtiyaç duyan kutularla bir hayatta kalma-korku oyunu gibi görünse de düşmanlarla mücadele etmek beceri de gerektiriyor. Temalar ruhani nitelikte olabiliyor, ancak Bayonetta tarzı mükemmel kaçışların veya mükemmel yumrukların zamanlamasıyla ilgili bir beceri unsuru da var. Kozmik bir floresan fraktal ile mücadele etmediği zamanlarda Jess, zamanının çoğunu adayı keşfederek ve ilerlemenin bir yolunu bularak geçiriyor. The Chant klasik hayatta kalma-korku kurallarına göre ilerliyor. Bu da açık uçlu keşif ve sınırlı kaynaklara sahip sürekli büyüyen bir harita anlamına geliyor. Jess'in kapıyı açabilmesi veya nesneleri birleştirerek bir anahtar yapabilmesi için bir şeyi bulup içine koyması gereken bazı bulmacalar da var. Bu, oyuncuları kendine bağlamayı başaran denenmiş ve gerçek hayatta kalma mekanikleri ve The Chant, etkileyici prodüksiyon değerleri ve labirent gibi seviye tasarımıyla bunu pekiştiriyor.
Bir korku oyunu için o kadar da korkunç değil
Her şey iyi güzel ama The Chant' ın bir dezavantajı var. Hiç korkunç değil! Korku oyunu için büyük bir dezavantaj sayılabilir. Evet belki çok sayıda tuhaf görüntü ve akıldan çıkmayan ölüm işaretleri var, ancak oyunun elle tutulur bir korku hissi uyandırdığı neredeyse hiç an yok. Bunun nedenini tam olarak belirlemek zor. Heyecan verici savaşlar ve kasvet yaratıkları ile tarikatçıların korkutucu tasarımlar olmamasının bir karışımı. Jess'in yetenek ağacı sayesinde güçlenen yetenekleriyle birleşince, oyunun ilerleyen bölümleri gittikçe daha kolay hale geliyor.
Chant normal modda daha zor olabilirdi ve otomatik kaydetme kontrol noktaları başarısızlığın cezalandırılmasını engelliyor. Azalan kaynaklar ve yönetilmesi gereken üç istatistik olsa bile, Jess'in eşyaları neredeyse hiç bitmiyor ve onu canlandırmak için her zaman etrafta biraz bitki veya zencefil bulunabiliyor. Gergin olan tek kısım, öldürülemez bir düşmanın ortaya çıkıp bölgede dolaştığı zamanlar. Bu şey Jess'i tek vuruşta öldürebiliyor ve kolay kolay da görünmüyor. Bu da kaçmayı normalden daha zor hale getiriyor.
Sonuç
The Chant, diğer benzer yapımlara göre daha dinamik bir oynanış uğruna bazı atmosfer ve gerilimleri feda eden kaliteli bir korku macera. Kendi özgün karakterine sahip eğlenceli bir oyun, ancak başlangıçtaki iyi önermeleri devam ettiremeyen bir senaryo ve hem grafiksel açıdan hem de rakiplerin yapay zekası söz konusu olduğunda bazı can sıkıcı eksikliklerle boğuşan teknik bir sorun nedeniyle potansiyelini yüzde yüz ifade edemiyor. Ancak sonuç olarak, eski tarz bir macera arayışında olan oyuncuları tatmin edebilecek ve türün sevenleri için heyecan sağlayabilecek bir oyun. Tamamen Türkçe olması ile konuya tamamen hakim olmanız da mümkün. Brass Token’ın ilk oyunu olduğunu göz önüne alarak geliştiricilerin biriktirdikleri deneyimden yola çıkarak sonraki projelerinde daha başarılı sonuçlar ortaya koyacaklarına eminim.
70
Geliştirici Brass Token
Yayıncı Prime Matter
Platform Xbox Series S/X, PS5, PC
Tür Korku, Macera
Web www.thechant.com