Tesla bir süre önce, 4860 adını verdiği silindirik bir pil formu üzerinde çalıştığını ve bunun daha etkili, daha kullanışlı bir pil olacağını açıklamıştı. Ancak, dünyanın en büyük pil tedarikçilerinden biri olan CATL'nin kurucusu ve başkanı, Elon Musk'ın 4860 pil teknolojisinin asla başarılı olmayacağını söylüyor.
CATL, halihazırda Tesla'ya Şanghay fabrikasında üretilen araçlar için piller tedarik ediyor ve EV üreticisiyle Nevada'da pil üretimi için CATL'nin teknolojisini lisanslamak üzere bir anlaşma da yaptı. Ancak Tesla, yıllardır şirket içinde tasarlanan yenilikçi, silindirik bir pilin menzili artırmanın ve otomobillerinin maliyetini düşürmenin anahtarı olacağını düşünüyor. Bazı tahminlere göre piller, bir EV'nin maliyetinin yaklaşık %30'unu oluşturuyor. Musk, 2020 yılında yaptığı açıklamada, Tesla'nın 4860 pilinin maliyetleri %10-20 daha aşağı çekeceğini açıklamıştı.
Ancak bazı uzmanlar, Tesla'nın şu anda Cybertruck ve diğer bazı araçlarda kullanılan 4860 pilini optimize etmekte sorun yaşadığını öne sürüyorlar. Buna göre Musk, son aylarda mühendisleri maliyetleri daha da düşürmeleri ve kullanım sırasında pillerin kendi kendine çökmesine neden olan teknik bir sorunu düzeltmeleri için zorluyor.
CATL başkanı Zeng ise Musk ile yakın zamanda yaptığı bir toplantı hakkında şöyle diyor: "Çok büyük bir tartışma yaptık. O ise sessiz kaldı. Pil yapmayı bilmiyor. Piller, elektrokimya ile ilgili. Musk ise çipler, yazılım, donanım ve mekanik şeyler konusunda iyi."
Zeng, Musk'ın daha pahalı LIDAR sensörleri yerine kameralar ve yapay zeka kullanmayı içeren otonom stratejisi hakkında ise övgü dolu sözler söyledi.
Tesla'nın otonom sürüşü tehlikeli olabilir
Ancak bu karar, otonom sürüş dünyasında şiddetle tartışılıyor çünkü pahalı olduğu için klasik LIDAR teknolojisini kullanmayan Tesla'nın otonom araçlarının sık sık bir şeylere çarptığını ve çok ağır hayati riskler yarattığına dair kaza videoları yayınlanıyor. Belki de Musk'ın LIDAR teknolojisini kullanmama fikri o kadar da doğru olmayabilir zira, LIDAR'ı kullanan Google otonom taksilerinde her gün yolculuk yapan binlerce insandan neredeyse hiç kaza riski şikayeti gelmiyor.
LIDAR bir tür radar teknolojisi kullanıyor ve görüşün kapalı olduğu anlarda bile etrafındaki nesneleri algılayabiliyor. Tesla araçları ise gelişmiş kameralar ve bu kameralardan gelen görüntüleri yorumlayan yapay zeka ile otonom sürüş yapıyor. Ancak yoğun sis veya akşam karanlığında kameraya doğru yansıtılan parlak ışıklar gibi durumda kameraların çok da başarılı şekilde görüntü alamadığı hakkında ciddi şüpheler var. Çünkü Tesla araçları özellikle sisli havalarda ve akşamları çok fazla kaza yapıyor.