ABD Ulusal Ulaştırma Güvenliği Kurulu (NTSB) ön raporunda, Kaliforniya itfaiyecilerinin yol kenarındaki bir Tesla Semi yangınını söndürmek için “50.000 galon” (yaklaşık 190.000 litre) su püskürtmesi gerektiği duyuruldu. Ajansın bildirdiğine göre, ekipler ayrıca önlem amaçlı olarak yakındaki alanlara yangın geciktirici madde atmak için bir hava aracı da kullandılar.
Kaza, 19 Ağustos’ta Sacramento'nun doğusundaki I80 otoyolunda yerel saatle sabah 3:13’te meydana geldi. Elektrikli kamyon bir virajı geçerken yoldan çıktı, yol kenarındaki sınır işaretlerinden birine çarptıktan sonra bir ağaca çarptı. Sürücü yaralanmadı ancak önlem amaçlı hastaneye kaldırıldı.
Tesla Semi’nin büyük 900 kWh’lik pili alev aldı ve zehirli dumanlar saçarken 538°C sıcaklığa kadar çıktı. İtfaiyeciler yangını soğutmak için suyla ıslatırken, araç öğleden sonra geç saatlere kadar yanmaya devam etti ve bu sırada Tesla, yüksek voltaj tehlikelerini ve yangın güvenliğini değerlendirmek için bir teknik uzman gönderdi. Otoyol ancak yerel saatle akşam 7:20’de, yani kazadan 16 saat sonra yeniden trafiğe açıldı.
Sadece konu hakkında tavsiyede bulunabilen ve kural belirleyemeyen NTSB, bölgeye inceleme amaçlı bir ekip gönderdi ve uzun yol kapatma süresi, tehlikeli derecede sıcak yangın ve zehirli dumanlar gibi pek çok sorunu beraberinde getiren bu büyük kazanın uluslararası pek çok kurumun da dikkatini çekeceği rahatlıkla tahmin edilebilir.
NTSB, 2021 yılında pil yangınlarının acil müdahale ekipleri için risk oluşturduğu ve üreticilerin bu tür yangınlara ilişkin yönergelerinin yetersiz olduğunu bildirmişti.