Yaşanan ölümcül bir kazanın ardından, Tesla'ya bir otopilot davası daha açıldı

Tesla'nın başı, Otopilot sistemi nedeniyle bir kez daha belada. Bu seferki şikayet, yaşanan ölümcül bir kazadan sonra geldi...

Tesla'ya bir otopilot davası daha açıldı

Ağustos 2022’de Federal Ticaret Komisyonu’na (FTC) yapılan bir müşteri şikayeti, Kaliforniya Başsavcısının Tesla’nın Otopilot sisteminin güvenliğiyle ilgili iddiaları soruşturmasına yol açtı. 2018 Tesla Model 3 sahibi Greg Wester, FTC’ye otomobildeki hayalet frenleme hakkında şikayette bulundu. Bu şikayet, Tesla'nın sistem hakkında yanıltıcı reklamlar yaptığının etrafında şekilleniyordu

Hayalet frenleme”, görünürde herhangi bir tehlike veya sebep olmaksızın otomobilin aniden, otomatik olarak frene bastığı bir durum. Bu, hareketin ani doğası nedeniyle aracın arkadaki herhangi bir araç tarafından arkadan çarpılmasına neden olabilir.

Aynı Tesla, şimdi de bir haftadan biraz daha uzun bir süre önce Kaliforniya’da üç aylık bir yolcunun Subaru Impreza’ya çarparken feci şekilde yaralandığı ölümcül bir Otopilot kazasıyla ilgili olarak soruşturma altına alındı. Otopilot, trafiğe duyarlı seyir kontrolü ve otomatik direksiyon ile sürücülere yardımcı olan bir Tesla özelliği. Ancak Gelişmiş Otopilot (EA), navigasyon, şerit değiştirme, park etme ve akıllı çağırma özellikleri de sunuyor.

Tesla, maliyetleri düşürmek için radar ve lidar dahil olmak üzere temel otopilot donanımını kaldırdığı için ağır bir şekilde eleştirildi. Daha yeni Tesla modellerindeki otopilot, yalnızca mesafe hesaplamaları yapmak ve sürüş kararları vermek için stereo görüşe güveniyor.

Tesla’nın kurucusu Elon Musk, Twitter’ı satın almasının ardından yeni tutkusu olan projesi X'e kapılırken, Tesla davalar, otomatik pilot arızası kazaları ve soruşturmalarla sürekli gündeme geliyor. Musk, yatırımcılara ve müşterilere kablosuz yazılım güncellemeleriyle eklenen özellikler konusunda söz vermiş olsa da, henüz bu sözleri gerçeğe dönüşmedi.