Tesla, düşük görüş koşullarında meydana gelen kazaların ardından bir kez daha tam otonom sürüş (FSD) yazılımının güvenliğiyle ilgili hükümet soruşturmasıyla karşı karşıya.
ABD Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA), Tesla FSD soruşturmasına ilişkin son açılış özetinde, bir yaralanma ve bir yayaya ölümcül şekilde çarpma ile ilgili dört kaza nedeniyle Tesla otonom sürüş sistemlerini incelediğini söyledi. Dört kaza da, beta veya gözetimli FSD’nin devrede olduğu “azalmış yol görüş koşullarının olduğu bir alanda” meydana geldi.
NHTSA, “Bu kazalarda azalan yol görüş koşulları, güneş parlaması, sis veya havadaki toz gibi koşullardan kaynaklandı” diyor ve soruşturmayı FSD’nin mühendislik kontrollerinin azalan yol görüş koşullarını tespit etme ve bunlara uygun şekilde yanıt verme yeteneğini değerlendirmek için açtığını ekledi. NHTSA, belirtilen dört kaza dışında, başka herhangi bir kazanın FSD'nin düşük görüş koşullarındaki zayıf performansıyla bağlantılı olup olmadığını da inceleyecek.
Soruşturma, yaklaşık 2,4 milyon aracı kapsayan tüm 2016 - 2024 Model S ve X araçlarını, 2017 - 2024 Model 3’ü, 2020 - 2024 Model Y’yi ve FSD’ye sahip olan 2023 - 2024 Cybertruck’ı kapsıyor.
Elon Musk’ın yönetiminde Tesla, ultrasonik sensörler, radar ve lidar gibi teknolojilerin yerine AI ve kameraları kullanmayı tercih ediyor. Tamamen bilgisayar görüşüne odaklanan EV üreticisi, son model yılındaki araçlarında ek sensörleri tamamen kaldırdı. Bu, Tesla araçlarının çoğu modern kamera gibi karanlıkta görebilmenin yanı sıra sis, güneş parıltısı veya aşırı havadaki tozda insan sürücü kadar iyi görebildiği anlamına geliyor. Ancak buradaki kararları bir insan yerine bir yapay zekanın vermesi gibi önemli bir detay bulunuyor.