Tesla, bir Model S'in otopilot yazılımı nedeniyle açılan davada temize çıktı

Tesla, 2019 yılında meydana gelen bir Model S kazasında, şirketin otomatik sürücüsünü sorumlu tutan bir davadan beraat etti.

Tesla, Model S davasında temize çıktı

Tesla, 2019 yılında meydana gelen bir kazadan şirketin otomatik pilot sistemini sorumlu tutan bir davadan beraat etti.

Geçtiğimiz hafta Kaliforniya eyalet mahkemesi jürisi, aracın sürücüsünün “çenesinin kırılmasına, dişlerinin dökülmesine ve sinirlerinin zarar görmesine” neden olan Model S kazasında sürücü destek yazılımının suçlanamayacağına karar verdi. Justine Hsu, 2020 yılında Autopilot devredeyken aracının Los Angeles'ta bir caddede orta refüje savrulmasının ardından Tesla'ya dava açmıştı. Hsu, yazılımdaki ve Tesla'nın hava yastıklarının tasarımındaki kusurları iddia ederek 3 milyon dolardan fazla tazminat talep etti.

Tesla, mahkemede kazanın sorumluluğunu reddetti ve Hsu'nun Autopilot'u bir şehir caddesinde kullandığını, şirketin yazılımın kullanım kılavuzunda buna karşı uyarıda bulunduğunu söyledi. Bunun üzerine jüri Hsu'ya herhangi bir tazminat hakkı vermedi.

Davanın sonucunun, Tesla'nın Autopilot ve "Kendi Kendine Tam Sürüş" yazılımıyla ilgili iddiaları hafifletmesi de pek olası değil. Yılın başında otomobil üreticisi, ABD Adalet Bakanlığı'nın bu 2 özellikle ilgili belgeleri talep ettiğini doğrulamıştı. Şirket ayrıca park halindeki acil durum araçlarının karıştığı Autopilot çarpışmaları nedeniyle ABD Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi tarafından da soruşturma altında. Yani, Tesla bu davada tazminat ödemekten kurtulmuş durumda, ancak şirket Autopilot'la ilgili tüm bilgileri tamamıyla şeffaf olarak sunmazsa gelecekte başı daha fazla derde girebilir.