Tesla, araçlarının çukurları, kırık kaldırımları ve diğer yol kusurlarını taramasını sağlayan yeni bir yazılım güncellemesini dağıtmaya başladı. Araç, daha sonra bu taramaları "kaba yol haritası verileri" oluşturmak için kullanabiliyor ve daha fazla sürüş konforu için, desteklenen araçlarda uyarlanabilir süspansiyonu tetikleyerek sürüş yüksekliğini ayarlayabiliyor.
Musk, böyle bir özelliğin geleceğini 2020 yılında tweet'lemişti ve artık ilk adım atılmış gibi görünüyor. Sürüm notlarında, "Araç, Tesla otomobilleri tarafından oluşturulan kaba yol haritası verilerini indirerek, kullanılabilirlik durumuna bağlı olarak çeşitli konumlarda bu ayarlamayı yapabilir" deniliyor. Yani, daha fazla Tesla aracı yola çıktıkça çukur ve diğer verilerin giderek daha detaylı hale gelmesi gerekiyor.
Elektrek’in belirttiğine göre sürüş ayarı yalnızca adaptif süspansiyonlu Tesla Model S ve Model X otomobillerinde çalışacak. Model 3 veya Y araçlarının, verilerden yararlanmak için uyarlanabilir süspansiyona sahip olmasalar bile engebeli yolları da tarayıp taramadıkları henüz belli değil
Tabi ki çukur tarama teknolojisini düşünen ilk otomobil üreticisi Tesla değil. Ford gibi diğer bazı üreticiler, örneğin tekil çukurları bile algılayan ve süspansiyonu anında sönümleyen özellikler önerdi. Ancak Tesla'nın sistemi, bilinen engebeli yol parçaları üzerinde sürüş parametrelerini basitçe yumuşatarak çok daha kolay uygulanabilir olabilir…