Filmlerdeki robotların dünyayı ele geçirme senaryolarının nasıl başladığını bilirsiniz. Hep öğrenerek gelişmeyi başaran bir bilgisayar ile başlar her şey. Bu öncü bilgisayarı da diğerleri takip eder bir süre sonra insanlardan öğrenecek bir şeyleri kalmamış ve kendi kendilerine yeni teknolojiler geliştirmeye başlayan bilgisayarlar ve robotlar ortaya çıkar. Görünüşe göre de Washington State Üniversitesi araştırmacıları bu ilk adımı atmış durumdalar. Öncü bilgisayarların diğer bilgisayarları eğitmek için kullandıkları programlar ise, klasik oyunlardan biri olan Pac-Man ve StarCraft.
WSU Yapay Zeka profesörlerinden Dr. Matthew E. Taylor, bir "öğretmen" bilgisayarın, "öğrenci" bilgisayara tavsiyelerde bulunmasını sağlayan bir yöntem geliştirdi. Bu yöntem ise insanların birbirlerine bir şeyler öğretirken kullandıkları yönteme oldukça benzemekte, tek fark bütün işlemin algoritmalarla gerçekleşiyor olması. Buradaki önemli nokta ise tavsiyelerin ne sıklıkta verileceği. Sıklıkla tavsiyede bulunmak, öğrencinin öğrenmemesine sebep olurken, çok az tavsiyede bulunmak, öğrenme sürecini yavaşlatıyor.
Taylor'ın söylediğine göre, tavsiyede bulunmak amacıyla bir algoritma geliştirilmiş ve şu anda tavsiyenin sıklığının ne zaman en büyük farkı yarattığı üzerinde çalışılıyor. Doğru zamanlama ile, "öğretmen" makine "öğrenciye Pac-Man ve değiştirilmiş bir StarCraft sürümünü oynamayı öğretmiş durumda ve sürecin sonunda "öğrenci" makine, "öğretmen" makineden daha yetenekli bir oyuncu konuma geliyor.
Tabii ki böyle büyük bir adım atıldığı zaman karamsar olmak ve hemen korkuya kapılmak tek yol değil. Gelecekte, makine öğretimi, eskimiş fabrika robotlarına ekipmanlarını yenilemeyi öğretmekte kullanılabilir ve bu süreçte yaşanan zaman kaybı minimuma inebilir. Uzun süreli amaçlardan biri ise insanların eğitiminde kullanılacak robotlar geliştirebilmek.