Yeni araştırmalar, video konferans aramalarının günlük çalışma hayatımızın ortak bir parçası haline gelmesine rağmen, mütevazi telefonun şirketlerin günlük operasyonları için hala "her zamanki gibi önemli" olduğunu söylüyor.
RingCentral tarafından yapılan bir anket, katılanların %90'ından fazlasının işleri için ana iletişim şekillerinden biri olarak telefonu gördüğünü ortaya çıkartarak telefon kullanımının önemini koruduğunu gösterdi.
Katılımcıların yarısından biraz fazlası (%52) bunun birincil iletişim yöntemi olduğunu söylerken, neredeyse tamamı (%95) telefon görüşmelerinin “müşteri katılımı ve gelir yaratma” için hala önemli olduğunu düşünüyor.
Anket, şirket büyüklüğü söz konusu olduğunda da kullanımda pek bir fark olmadığını ortaya çıkardı. Küçük ve büyük işletmelerdekilerin sırasıyla %58 ve %55'i telefonun kendileri için birincil iletişim cihazı olduğunu belirtti.
Ayrıca, telefonlar pek çok farklı iş için kullanılıyor. İç ve dış müşteri aramaları, kullanımın en yüksek oranını oluştururken (sırasıyla %74 ve %82), bunu harici satıcı aramaları (%70) hemen arkasından takip etti. Bunu, giden müşteri aramaları (%64) ve dış müşteri toplantıları (%61) izledi. İç toplantılarda (%59) ve gelen müşteri hizmetlerinde (%52) kullanılma oranları en düşüktü.
Doğal olarak, telefon kullanımı da yakın zamanda herhangi bir azalma belirtisi göstermedi, pek çok kişi yakın gelecekte telefonları kullanmaya devam edeceklerine dair oy kullandı. Katılımcıların sadece %5’i kullanımlarında düşüş bekliyor, geri kalanlar aslında kısa vadede bir artış bekliyor.
Anket sonuçlarına göre SMS kullanımı da halen yaygın ve %95'ten fazlası çoğunlukla daha büyük şirketlerde olmak üzere işlerinin bir parçası olarak mesaj gönderiyor.
RingCentral'da ürün yönetimi başkan yardımcısı Steven Zachok, bu sonuçların, günümüz dünyasında telefon iletişiminin devam eden önemini yansıttığını ve kullanıcıların yakın zamanda bu yöntemi terk etmek isteyeceğine dair hiçbir işaret olmadığını belirtti.
Telefonun sürekli öne çıkması, kullanım kolaylığının yanı sıra “tüketicilerin tercih ettiği kanal” olmasından da kaynaklanıyor.