Teknoloji dünyasındaki başarısız denemelerin sayısı oldukça fazla. Teknoloji şirketlerinin uzun çalışmalar sonucunda, büyük umutlarla piyasaya sürdükleri ürünler bazen inanılmaz derecede başarılı olabiliyor, bazen ise biz ismini bile duymadan ortadan kaldırılabiliyor. Bu yazımızda, başarısız olan ürünleri değil son derece başarılı olabilecek, ancak belki yanlış zamanlama, belki yavaş hareket etme nedeniyle kaçırılan fırsatları sıralamak istiyoruz.
AOL
AOL, saat başına internetin standart olduğu bir dönemde sınırsız bağlantı sunuyordu ve büyük bir başarı yakalamıştı. Ancak 1997'de AOL bağlantılarının yüzde 60.3'lük bir bölümünün başarısız olduğu ortaya çıktı (çoğunlukla hatların meşgul olması nedeniyle). "AOL hattı meşgul", komedi konusu olmuştu. Daha kötüsü, dünyanın çevirmeli ağdan genişbanta geçtiği bir dönemde AOL, hizmetlerini yenilemekle pek ilgilenmiyordu.
Friendster
Sosyal ağ, 2002'de büyük bir üne sahipti ve önemli sosyal ağ işlevleri sunuyordu. Ancak site, yoğunluğu kaldıramadı ve çökmeler yaşamaya başladı. Ardından da tahtını kaybetti.
Motorola
Razr, bir zamanların en iyi elektronik aletiydi. Bunun kullanıcı arayüzüyle veya sunulan işlevlerle alakası yoktu. Bütün her şey, telefonun ince olmasına bağlıydı. İlk olarak 2004'de piyasaya sürülen Razr, 2006 yazına dek 50 milyondan fazla sattı. Ancak Razr'ın sadece biraz değiştirilmiş sürümlerini piyasaya süren Motorola, Razr ile olan bu başarısını devam ettiremedi.
MySpace
Friendster'ın yavaş olmasının aksine, MySpace oldukça hızlıydı. Dünyaya birkaç iyi müzik grubu da kazandıran sosyal ağ, sanatsal bir yapı oluşturuyordu. Ancak karışık tasarımı ve otomatik yüklenen müzikler, animasyonlu gif arka planları, kullanıcıların başka sosyal ağlara kaçmasına neden oldu.
Microsoft
iPad'in adının anılmadığı 2001'de Microsoft, modern tablet PC'yi icat etmiş, ancak kimsenin onu istemeyeceğini düşünerek fikrinden vazgeçmişti.
Sony
Sony 80'lerde Walkman'i icat ederek taşınabilir müzik endüstrisini meydana getirmişti. Dünyanın ilk taşınabilir CD çaları Diskman ile başarısını devam ettiren şirket, bu başarısını devam ettirebilirdi. Ancak şirketin tescilli dosya biçimlerine olan bağlılığı, MP3 çalan cihazları piyasaya sürmesini oldukça geciktirdi. Napster ile müzik indirmek, sahip olduğunuz yasal müzikleri dönüştürmekten çok daha kolaydı.
Palm
Netbook'ların varolmadığı bir dönemde, 2007'de Palm Foleo adında bir cihazla karşımıza çıkan şirket, akıllı cep ile laptop'lar arasında bulunan, uygun fiyatlı bir cihaz ortaya çıkarmıştı. Ancak piyasayı "şaşırtmaktan" çekinen Palm, onu piyasaya sürmeden önce geri çekti. Aylar sonra Asus Eee PC gibi cihazlar, Foleo'nun formülünü kullanarak büyük bir başarı yakaladılar.
Yahoo
Yahoo Facebook'u satın almış olabilirdi veya Microsoft tarafından satın alınarak bugünkü değerinden çok daha değerli olabilirdi. Zira tüm bunların yolu, zamanında sonuna kadar açıktı. Flickr veya del.icio.us satın almalarını da daha iyi değerlendirebilirdi.