İlk olarak şunu belirtmek istiyorum: Sakın bu oyuna grafiklerine bakarak hemen negatif bir ön yargı ile yaklaşmayın. Bu oyunun sunduğu mekanikler için voxel tarzı grafikler olabilecek en doğru seçenek ve inanın oynamaya başlayınca ne kadar güzel göründüğünü de anlayacaksınız. Benim Teardown'a olan ilgim aslında ilk geliştirilmeye başlandığı döneme kadar gidiyor. PC’de oynama şansı bulamamıştım, Xbox’a gelince fırsatı kaçırmadım elbette. Sön dönemde incelediğim oyunlar içinde en fazla bu oyuna zaman ayırdığımı da itiraf edeyim. Oyun dünyasında, bu tarzda özgürce dolaşıp uygun gördüğünüz şekilde ortalığı kasıp kavurabileceğiniz, yıkıp dökebileceğiniz hatta kapıyı açmak yerine içeri duvarı yıkıp girme alternatifinizin olduğu bir sandbox oyun neredeyse yok gibi. Tam da her sıkıldığınızda açacağınız, stres atıp çıkacağınız oyunlardan biri.
Temelinde Teardown, voxel tarzı grafikler kullanılarak inşa edilmiş bir dünyada geçen bulmaca unsurları içeren bir sandbox oyunu. Haritanın tamamı parçalanabilir bloklardan oluşuyor, bu da etrafta seyahat ederken size mükemmel bir özgürlük hissi veriyor. Pratikte gördüğünüz her şey oyunun sunduğu birçok araç kullanılarak yok edilebiliyor. Bu da Teardown'ı hayal gücünüz için sınırsız bir laboratuvar haline getiriyor. Yıkım için birçok olasılığın yanı sıra, Teardown'daki mükemmel fizik mekaniğini de vurgulamadan geçmeyeyim. Araçları kontrol etmekten ve manzarayla nasıl etkileşime girdiklerinden, yerçekiminin bileşenleri etkileme biçimine, patlama ve yıkım efektlerine kadar her şey çok iyi çalışıyor.
Sakın kontrolsüz yıkım yapmayın!
Senaryo modunda, kriz döneminden geçen bir şirketi işleten bir karakteri kontrol ediyoruz. İşiniz iflasın eşiğindeyken, özel bir mülkün yıkılmasını talep eden şüpheli bir işi kabul etmek zorunda kalıyorsunuz. Bu görevi tamamladığınızda, mülkün kültürel miras alanının bir parçası olduğunu keşfediyorsunuz. İlginç bir şekilde, bu görevin ertesi günü, riskli gibi görünen bir anlaşma, gelen kutunuzda daha fazla iş teklifi ile sonuçlanıyor. Bu sizi, tüm şehrin güvenliğini tehdit edebilecek bir entrika ağının parçası olan bir dizi intikam görevinin ortasına atıyor.
Senaryo modu görevleri, hedefleri bulmak için haritayı analiz etmeyi ve sonuç olarak 60 saniyelik zaman sınırı içinde görevi tamamlayıp kaçış aracınıza ulaşmak için en iyi yolu planlamayı içeriyor. Bu görevlerin çoğu alarmlarla korunan toplu hedeflere sahip. İlkini aldığınızda siren çalmaya, saat işlemeye başlıyor ve diğer hedefleri tamamlamak için sadece 60 sn’niz oluyor. Elbette alarm çalmadan önce rotanızı planlamak için zaman sınırı yok, bu nedenle yaratıcılık ve harita bilgisi her görevi tamamlamanın anahtarını oluşturuyor. Her şeyi yok etmek en iyi çözüm olabileceğinden haritayı anlamak da çok önemli. Kutular, boru tesisatı ve araçlar gibi bölgenin birçok unsuru, bloke edilmiş bir binaya erişim aracı olarak hizmet edebiliyor.
Görev çok ama harita sayısı sınırlı
Oyunda farklı mevsimler, hava değişiklikleri ve gece gündüz döngüleri de dâhil olmak üzere çok çeşitli haritalar bulunuyor. Ancak bu alternatiflerle bile oyunun, 30'dan fazla görevi boyunca, çok fazla çeşitlilik sunamadığını da belirtmem gerek. Birçok görev sadece hedeflerin konumunu ve kaçış aracınızın yerini değiştiriyor. Bu ilk başta bir sorun değil, ancak aynı haritaya birkaç kez döndükten sonra, görevler sıkıcı gelebilir.
Senaryo modunda ilerledikçe, karakterinizin sıralamasına göre daha fazla aracın kilidi açılıyor. Seviye atlamak için görevler sırasında hedefleri toplamanız gerekiyor, ayrıca her görevde eğer ilgileniyorsanız süreci hızlandırmak için ikincil hedefler de sunuluyor. Bu araçlardan bazıları balyoz, kaynak makinesi, ateşli silahlar, bombalar, harita üzerinde yolunuzu işaretlemek için sprey ve hatta bir roketatar içeriyor. Ayrıca ofisinizde bu araçları yükseltmeniz de mümkün. Bu geliştirmeler, haritalarda değerli eşyalar bulunarak kazanılan oyun içi paralarla yapılabiliyor. Yani kendilerini keşfetmeye adayanlar için de bir avantaj sunuyor.
Yangın çıkarmamaya özen gösterin!
Araçların yanı sıra, rotanızı oluşturmak için manzara unsurlarını da kullanabiliyorsunuz. Araçlar, fırlatılabilir eşyalar, patlayıcı variller gibi rota planlamanıza yardımcı olacak çok çeşitli mekanizmalar var. Bununla birlikte, senaryo modunda, görevi başaramamanıza yol açabileceği için yıkım konusunda kendinizi biraz sınırlamanıza yol açıyor. Çünkü yok edilen her nesnenin bir yangına neden olma riski var. Bu risk, maksimum sınırına ulaştığında alarmın çalmasına neden oluyor ve siz daha planınızı yapamadan 60 saniyelik geri sayımın başlamasına neden oluyor. Bu yangın risklerini bir yangın söndürücü ile ortadan kaldırabilmek mümkün, bu nedenle gerektiğinde yangın söndürücü kullanmaya dikkat etmenizi tavsiye ederim. Bir hedefi ele geçirdiğinizde çalan alarmın aksine, yangın alarmı görevde ani bir değişikliğe neden olarak tüm planlamanızı tehlikeye atabilir.
Her iki alarm için de bu zaman sınırlaması tam olarak senaryo modunun en sevmediğim yönü olduğunu belirteyim. Stres seviyesi gerçekten çok yüksek. Neyse ki, bir hedefi toplarken herhangi bir alarmı etkinleştirmeden önce görevdeki ilerlemenizi kaydetmek için bir seçenek var. Dolayısıyla zaman dolmadan kaçmayı başaramazsanız tüm planlamanız kaybolmuyor. Burada dikkat etmeniz gereken bir detay daha var. Alarm tetiklendikten sonra, haritaya bakmak zamanlayıcıyı duraklatmıyor. Bu nedenle, yalnızca kaçışınızı planlamak için değil, aynı zamanda hedeflerin ve rotaların yerlerini ezberlemek için de biraz zaman harcamanız son derece önemli. Tüm bunlar senaryo modunu gerçekten zorlu bir hale getiriyor. Elbette bu, bulmaca oyunlarını ve zamana karşı yarışları sevenler için cazip olabilir, ancak benim durumumda, Teardown'un o kolay bir oyun olmadığını da ekleyeyim.
Kontrollere uyum sağlamak zaman alabilir
Oyunda, bazı kontroller standart oyunlardan bir miktar farklı. Nesneleri alma ve hareket ettirme işlevi kafa karıştırıcı ve kapıları açmak için etkileşime girerken her zaman iyi yanıt vermiyor. Aletleri değiştirmek de tercih edilen yöntem en iyisi değil. Acil bir durumda belirli bir alete erişmeyi zorlaştırıyor ve stres anında eliniz ayağınıza dolaşabiliyor. Burada, araçlara hızlı erişim için radyal menü gibi daha iyi bir çözüm geliştirilebilirdi.
Oyun kendini Sandbox modunda gösteriyor
Senaryo modundaki bu kısıtlamalara rağmen, sandbox modunda oyun önemli ölçüde değişiyor. Teardown, tam potansiyeline burada ulaşıyor. Bu modda, yerine getirmeniz gereken hiçbir hedef olmadan haritalarda özgürce hareket edip, yaratıcılığınızın akışına izin verebilir ve istediğiniz gibi ortalığı kasıp kavurabilirsiniz. Oyunun doğal ilerleyişini takip etmek istiyorsanız, elbette sandbox modundaki tüm içeriğe erişmek için senaryo modundaki görevleri tamamlamanız gerekiyor. Neyse ki, bunu yapmak istemeyenler için geliştirici bu engeli aşmak için seçenekler de sunmuş. Seçenekler menüsünde, sandbox modundaki tüm içeriğin kilidini açabilir, seferdeki görevleri atlamak için bir işlevi etkinleştirebilir ve hatta haritalardan kaçmak için zaman sınırını artırıp azaltabiliyorsunuz.
Oyuna biraz daha eğlence katmak istiyorsanız, topluluk tarafından oluşturulan bazı değiştiricileri etkinleştirebilirsiniz. Bu değiştiriciler, haritalarda size eşlik edecek bir köpekten, benim favorilerimden biri olan ve yukarıdan elementleri patlatırken manzaranın etrafında süzülmenizi sağlayan jetpack'e kadar uzanıyor. Değiştiriciler listesi ayrıca Kaliforniya'da bir ev, bir kale ve hatta bir uzay istasyonu gibi topluluk tarafından oluşturulan bazı özel senaryoları da içeriyor. Bu şüphesiz Teardown'ın en iyi özelliklerinden biri.
Bir diğer oyun seçeneği ise belirli görevlerin belirli bir süre içinde en fazla voxel yok etmeyi, helikopterler tarafından yakalanmadan sandıkları toplamayı veya 60 saniye içinde en fazla sandığı almayı içerdiği meydan okuma modu. Bu görevler, yok etme ve kaçma becerilerini test etmek için yeni yollar arayanlar için iyi alternatif olabilir.
Sonuç
Teardown, senaryo modundaki deneyiminiz, elbette aktarmaya çalıştığı özgürlük fikriyle biraz çelişse bile, yıkım için dev bir olasılıklar evreni sunuyor. Teardown, bulmaca oyunlarında meydan okuma arayanlar ya da sadece kaosa neden olmakla ilgilenenler için iyi bir seçenek. Hiçbir zaman da eskimez. Ara ara girip tam stres atılacak oyunlardan.
85
Dağıtım Saber Interactive
Geliştirici Tuxedo Labs
Platform Xbox Series S/X, PC, PS5
Tür Açık dünya, simülasyon, macera
Web https://teardowngame.com/