Çizgi filmleri hareketlendirmek kolay bir iş değil. Peki ama bunun bir kısmını bilgisayarlar yapsaydı, nasıl olurdu? Geliştirilen yeni bir yapay zeka sistemi, Taş Devri çizgi filminin sahnelerini metin açıklamalarına göre oluşturabiliyor.
Takım, bunun için ilk önce "Craft" adındaki yapay zekayı 25.000 tane üç saniyelik klip ile eğitti. Böylece Craft, klasik çizgi filmdeki tanır hale geldi. Bu klipler, görünen kişilerin adlarını ve o sırada olup bitenlerin metin açıklamalarını içeriyordu. Bu eğitimin ardından yapay zeka, sadece bir satır veya iki referans sahne ile karakterleri ve arka planları bir araya getirme yeteneği kazandı.
Videoyu izlediğimizde yapay zekanın karakterleri genellikle söyleneni anladığını, doğru sahneyi oluşturduğunu görüyoruz. Ancak bazen karakterlerin birbirine karıştığı da gözleniyor. Taş Devri'nin statik arka planları ve kısıtlı animasyonları nedeniyle kolay bir hedef olduğunu da belirtmek gerek. Dinamik sanat stillerinde bu yapay zekanın çok zorlanacağı açık.
Craft, yapay zekanın gelecekte animasyonda nasıl kullanılabileceğinin ipucunu veriyor. Hataları giderilmiş, daha karmaşık örneklerle eğitilmiş bir sistem, çizgi filmlerin yürüme, konuşma gibi rutin bölümlerini hareketlendirebilir. Bunun olumlu bir gelişme olup olmadığı ise ayrı bir konu. Yapay zekanın kullanılması, iş kaybına ve yaratıcılığın düşmesine neden olabileceği gibi animatörlerin daha önemli sahnelere odaklanıp, daha çok içerik üretmesini de sağlayabilir.