OpenAI'nin büyük dil modeli destekli yapay zekası ChatGPT'nin interneti kasıp kavurduğu bir sır değil. AI sohbet robotu, temelde aklınıza gelebilecek herhangi bir soruya ya da isteğe yanıt olarak neredeyse anında insan benzeri, akıcı metin paragrafları oluşturabiliyor. Dahası matematik ödevinizi yapabiliyor, senaryo yazabiliyor.
Peki ama ChatGPT'nin yükselişi nasıl bir hızda gerçekleşti? İsviçre yatırım bankası UBS tarafından yapılan yeni bir analize ve birden fazla finans kuruluşunun bildirdiğine göre, sohbet robotu tarihteki en hızlı büyüyen tüketiciye dönük uygulama olmayı başardı. UBS, Benzerweb'den toplanan verilere göre, Ocak ayında, halka açık lansmanından sadece iki ay sonra, ChatGPT'nin aylık 100 milyon aktif kullanıcıya ulaştığını belirtti. Geçen ayın sonunda, bot günde yaklaşık 13 milyon tekil ziyaretçi tarafından ziyaret ediliyordu.
Karşılaştırmak için belirtmek gerekirse, TikTok'un dünya çapında lansmanından itibaren net 100 milyon kullanıcıya ulaşması yaklaşık dokuz ay sürdü. Instagram'ın bu kritere ulaşması ise iki buçuk yıl sürdü.
UBS'den gelen bu açıklamada, "internet alanını takip ettiğimiz 20 yıl içinde, tüketici internet uygulamalarında daha hızlı bir yükseliş hatırlamıyoruz" cümlesi özellikle dikkat çekiyor.
Hatırlanacağı gibi ChatGPT, kısa süre önce ChatGPT Plus adı verilen ücretli bir abonelik seçeneğini de sunmaya başlamıştı.