Tarih verildi: Reklamlı ve daha ucuz fiyatlı Netflix 12 ülkede başlıyor

Netflix'in uzun süredir konuşulan reklamlı paket seçeneği artık gerçek oluyor. Netflix, reklam destekli abonelik planı 'Basic with Ads'i resmi olarak duyurdu, tarih paylaştı. İşte reklamlı Netflix ile ilgili merak edilen soruların yanıtları...

Tarih verildi: Reklamlı ve daha ucuz fiyatlı Netflix 12 ülkede başlıyor

Ve Netflix'te reklam destekli abonelik planı hayata geçiyor. Netflix Perşembe günü reklam destekli abonelik planı "Basic with Ads"i resmen açıkladı. Peki, reklam destekli Netflix paketi ne zaman başlıyor? Hangi ülkelerde olacak? İşte detaylar:

REKLAMLI NETFLİX NE ZAMAN BAŞLIYOR?

Netflix'ten yapılan açıklamada "Netflix'in daha düşük fiyatlı reklam destekli planı olan Basic with Ads'i Kasım ayında kullanıma sunmaktan heyecan duyuyoruz" denildi. Reklamlı Netflix paketi 3 Kasım'da başlıyor.

REKLAMLI NETFLİX HANGİ ÜLKELERDE OLACAK?

Yeni paket 3 Kasım'da ABD, Kanada, Avustralya, Brezilya, Fransa, İtalya, Almanya, Japonya, Kore, Meksika, İspanya ve Birleşik Krallık'ta mevcut olacak.

Netflix reklam destekli paketin mevcut paketler ve üyeleri etkilemeyeceğini belirtiyor ve Reklamlı Temel paketin mevcut reklamsız Temel, Standart ve Premium paketlere ek olacağı belirtiliyor.

Netflix, "Reklamlı Temel paket insanların Netflix hakkında sevdiği her şeyi, arada birkaç reklamla daha düşük bir fiyata sunar. Kasım ayından itibaren kaydolmak kolay olacak. Netflix.com'u ziyaret edin ve başlamak için e-posta adresiniz, doğum tarihiniz ve cinsiyetinizle kaydolun" diyor.

Netflix ayrıca "Planınızı istediğiniz zaman değiştirebilir veya iptal edebilirsiniz" diyor.

REKLAMLI NETFLİX NE KADAR?

Reklam destekli Netflix paketi ABD'de ayda 6,99 dolara mevcut olacak. Bu yeni paket Netflix'in mevcut aylık 9,99 ABD doları Temel paketinde bulunanların çoğunu içerecek, ancak saatte ortalama dört ila beş dakikalık reklam içerecek.

REKLAM SÜRELERİ NE KADAR?

  • Reklamlar 15 veya 30 saniye uzunluğunda olacak ve diziler; filmler öncesinde ve sırasında oynatılacak.

  • Netflix'in reklamverenlere yönelik açıklamaları ise şöyle: Reklamverenlerin doğru hedef kitleye ulaşmasına yardımcı olmak ve reklamlarımızın tüketiciler için daha alakalı olmasını sağlamak için ülkeye ve türe göre (örneğin aksiyon, drama, romantizm, bilimkurgu) geniş hedefleme yetenekleri sunacağız. Reklamverenler, reklamlarının markalarıyla tutarsız olabilecek içeriklerde (ör. cinsiyet, çıplaklık veya sansürlenmemiş şiddet) görünmesini de önleyebilecekler"

  • Netflix reklamların görüntülenebirliği ve trafik ölçümleri için DoubleVerify ve Integral Ad Science ile çalışacağını belirtiyor. Reklamverenlerin Netflix'in hedef kitlelerine nasıl ulaşabileceğini anlamalarını sağlamak için Nielsen, ABD'de Dijital Reklam Derecelendirmelerini (DAR) kullanacak.

NETFLİX İÇİN ÖNEMLİ BİR DEĞİŞİM

Reklam destekli paket Netflix için önemli bir yol ayrımı. Çünkü şirket uzun süre reklam konusuna sıcak bakmadı. Hatta 2019 yılında hissedarlara da reklamsız olmanın markanın bir parçası olduğu yönünde bilgi verildi. Ancak abone kayıpları sonra CEO Reed Hastings Nisan ayında yaptığı açıklamada, şirketin hizmete reklam eklemeye açık olduğunu duyurdu. Çünkü Netflix, Nisan'da 10 yıldan fazla süredir ilk kez abone kaybı yaşamıştı. Bu gelişme şirketin hisselerini olumsuz etkilemişti ve şirketin geleceği ile ilgili şüpheler doğmuştu.

Netflix Temmuz ayında yeni abonelik planı için satış ve teknolojiyi geliştirmek için Microsoft (MSFT) ile ortak olacağını duyurmuştu.