IDC, 2013'teki tablet satış beklentisini 2 milyon adet aşağı çekti. Bu keskin düşüşün sebebi ise, başta akıllı saatler olmak üzere, giyilebilir teknoloji ürünleri.
Apple, iOS işletim sistemli kendi akıllı saatini tanıtacakken, Samsung da Galaxy Gear adını verdiği Android tabanlı kendi saatini rakip olarak lanse edecek. Bu sırada Google'ın da WIMM Labs isimli akıllı saat üreticisini satın aldığı ve şirketle 2012'den beri gizli ortaklık kurarak saat geliştirdiği ortaya çıkınca, olanlar tabletlere oldu.
Piyasa rakamlarını analiz eden IDC, 2013 yılında tabletlerin tüm dünyadaki satış beklentisinin 229 milyondan 227 milyona indiğini duyurdu. Bu iki milyonluk düşüş, tablet satın almak yerine akıllı saat satın almayı tercih edecek kullanıcılardan kaynaklanıyor.
Aynı şekilde akıllı saatlerin giderek popüler olacağını da düşünen IDC 2017'ye gelindiğinde, dünya çapında 410 milyon adet tablet satılacakken, akıllı saatlerin piyasaya çıkmasıyla bu rakamın 407 milyona düşmesini bekliyor.
Rakamlar ilk bakışta çok büyük görünmüyor. 410 milyon tablet satışının yanında 3 milyon adetlik düşüş önemli değilmiş gibi algılanıyor ancak bu beklentiler henüz akıllı saatlerin yeteneklerinin tam olarak bilinmediği, sosyal hayata nasıl etki edeceğinin anlışalamadığı bugünlerde yapılan tahminler.
Akıllı saatler yararlı uygulamalarla çok daha popüler olabilir ve satış rakamları bir anda on milyon adetlere de ulaşabilir. Fiyat olarak da akıllı telefonlara ve tabletlere oranla daha uygun olacak akıllı saatlerin böyle bir sıçrama yapması işten bile değil.
Özellikle fiyat avantajı nedeniyle akıllı saatlerin gelişmekte olan pazarlarda büyük ilgi görmesi bekleniyor. Phablet olarak nitelendirilen, geniş ekranlı telefonların geçen yıl trend olması nedeniyle kullanıcılar "tablet" ihtiyaçlarını telefon üzerinden karşılayabileceklerini fark etmiş ve bu da tablet satışlarında düşüşe neden olmuştu. Akıllı saatlerin de kişisel asistan olarak kullanıcıların bileğinde yeterli olabileceğini düşünen analistler, kurbanın yine tabletler olacağını düşünüyor.