Tablet satışları, 2010 yılından beri ilk kez düşerek; önemli tablet üreticilerini üzdü.
Tablet ve hibrit cihaz marketi, 2014'ün dördüncü çeyreğinde 76.1 milyon ürün satarak bir duraklama evresine girmiş durumda. 2013 yılının dördüncü çeyreğine bakıldığında, 78.6 milyon adet ürünün satıldığı gözükmekte ve bu da yüzde 3.2'lik bir gerileme yaşandığı anlamını taşıyor. IDC'nin söylediğine göre, yaşanan bu gerileme 2010 yılından beri ilk defa gerçekleşiyor.
Neredeyse her büyük tablet satıcısı kötü bir çeyrek geçirdi. Apple 21.4 milyon adet iPad satarak marketin liderliğini taşırken, 2013'ün aynı dönemine göre yüzde 17.8'lik bir gerileme yaşadı. Samsung ise yüzde 18.4'lük bir gerileme ile 11 milyon ürün sattı. Amazon, en kötü durumda kalan üretici idi. Kindle Fire satışları yüzde 70 düşerek sadece 1.7 milyon üründe kaldı. Asus ise yüzde 25'lik bir düşüş yaşadı.
Büyük tablet üreticileri arasında büyüme yaşayan tek firma ise Lenovo oldu. Firmanın satışları bir önceki yıla göre yüzde 9.1 artarak 3.7 milyona ulaştı. IDC'nin söylediğine göre, son kullanıcılar daha büyük ekranlara ve daha yüksek verimliliğe yönelmekteler ve Lenovo, geniş bir ekran boyutu seçeneğinin yanı sıra Android ve Windows ile çalışabilme özelliğini taşımakta. Bu durum da firmanın gerileme yaşamasını engelleyen en büyük etken olarak gözükmekte.
Devamı, haberimizin ikinci sayfasında...
Suçlu: Büyük ekranlı cepler!
Rapor, satıcıların kabul etmeye başladıkları satış yavaşlamasını onaylamakta. Kısa bir süre önce Apple, 2014 tatil sezonunda iPhone ve Mac satışlarının başarılı geçmesine rağmen iPad talebinin gerilediğini açıklamıştı. IDC'nin verilerini açıkladığı gün içerisinde de Microsoft, Forbes tarafından belirtildiği üzere, Surface Pro 3'ün fiyatını geçici bir süre için 100 dolar düşürdü. IDC kıdemli araştırma analisti Jitesh Ubrani'nin söylediği üzere "tablet marketi halen büyük oranda Apple ve Samsung'un her yıl marketi ileri taşımasını bekliyor."
Her ne kadar iPad serisi Apple tarafından eski modellerin devam etmesi ve giriş fiyatının 249 dolara çekilmesi ile genişletilmiş olsa da, satışların arttırılması adına firma tarafından yeterince heyecan yaratılamamış durumda. Samsung ise orta ve üst fiyatlı Android tabletlerin, düşük bedelli ürün üreten Çinli rakipleri ile yarışamayacağı bir markette önemli bir yere sahip olmadığını öğrenmiş durumda.
Tüketiciler, tabletlere odaklanmaktan ziyade daha büyük ekranlı akıllı telefonlara ya da diğer adları ile "phablet"lere büyük bir ilgi göstermekteler. Büyük ekranlı telefonların, iPad Mini gibi küçük tabletler için oldukça ciddi bir rekabet yarattığı açıkça ortada.