Canalys'in son raporuna göre, salgın sonrası talep azaldıkça tablet satışları düşüyor. Analiz firması, iş için kullanılan tabletlerde yaşanan patlamanın artık azalmaya başlaması ile beraber tablet satışlarının, yıllık bazda %2.8 azalmayla birlikte 39.716'dan 38.595'e düştüğünü tespit etti.
Ancak Amazon, tablet satışlarının %3,3 artması ve şirketin pazar payının %8,7'den %9,2'ye yükselmesiyle trendi bozmayı başardı. Canalys, Amazon'un göreceli olarak iyi performansını Amazon Fire tablet serisinde yapılan büyük indirimlere bağlıyor.
Apple, 14.88 milyon adet dağıtım ve %38.6'lık pazar payı ile dünya çapında tablet pazarında liderliği elinde tutuyor. Ancak toplam dağıtım sayısı 2021'in ilk çeyreğine göre %2 azalmış durumda.
Araştırmanın sonuçlarına göre Samsung, 2021'deki aynı zaman dilimine göre toplam dağıtımda %1,7 düşüş gördü ve %20,4 pazar payıyla ve 7,86 milyon adet dağıtımla ikinci sırada yer aldı.
Araştırma, tüm tablet sağlayıcılarının pazar değişiminden eşit derecede etkilenmediğini belirtiyor. Örneğin Huawei ve Lenovo, sırasıyla %21.7 ve %20 oranında satış düşüşü ile özellikle kötü etkilenen şirketler arasında yer alıyor.
PC pazarı için de işler iyi gitmiyor
Salgın ile beraber başlayan hibrit çalışma trendi etkisini kaybettikçe, tablet satışlarının düşmesi de büyük bir sürpriz sayılmamalı. Üstelik bu düşüşü hisseden tek alan tablet pazarı değil.
Canalys'in belirttiğine göre, daha geniş olarak bakıldığında dizüstü bilgisayar ve PC pazarı da kötü bir performans sergiledi ve toplam dağıtım miktarı 2021'e göre %2,9 düştü.
2022 yılının ilk çeyreğinde dünya çapında yaklaşık beş milyon Chromebook dağıtımı yapıldı ve tüm büyük satıcılar dağıtımlarında çift haneli düşüşler yaşadı. Analistler, bunu eğitimle ilgili satın almaların sayısındaki düşüşe bağlıyor.
Canalys'in belirttiğine göre, tablet pazarı tedarik zinciri açısından da belirsiz bir gelecekle karşı karşıya. Rusya ile Ukrayna arasındaki savaşın yanı sıra Çin'de devam eden Covid-19 karantinaları, tablet üretimi için kalıcı sorunlara neden olabilir.