Mercedes-Benz ana şirketinin bir parçası olan Daimler Truck, ilk otonom kamyon gösterimini gerçekleştirdi ve 2027 yılına kadar tamamen sürücüsüz yük taşımacılığının yolunu açacağını iddia etti.
Gösterim aracı, Daimler’in popüler Freightliner Cascadia modellerinin tamamen elektrikli bir versiyonuydu. eCascadia olarak adlandırılan sistem, aracın çevresini “görmesini” sağlayan yüksek güçlü, uzun menzilli sensörlerin yanı sıra sensör verilerini işleyebilen ve navigasyon kararları verebilen yüksek güçlü bir bilgisayarla donatılmıştı.
Waymo ve kendi Torc yan kuruluşuyla beraber otonom sistemler üzerinde çalışan Daimler, 2027 yılında orta mesafeli yük taşımacılığı hizmetinin bir parçası olarak kamyonları Güneybatı ABD’de çalıştırarak merkezler arasında ürünleri taşımanın hedeflendiğini söylüyor.
Daimler'in küresel otonom teknoloji grubunun başkanı Joanna Butler, gazetecilere yaptığı açıklamada “Uyumayan, durması gerekmeyen ve temel olarak Seviye 4 hub'dan hub'a modunda sürekli olarak sürüş yapabilen otonom bir araçla başlıyoruz - bu bizim hedeflenen kullanım durumumuzdur” dedi.
Daimler Truck, otonom Freightliner’ı seri üretime geçirme konusunda kararlı olduğunu söylüyor. Ancak bunun için şirketin teknolojinin kamuya açık yollarda test etmeye başlayacak kadar güvenli olduğuna karar vermesi gerekiyor. Butler, bu sürecin şirket için “bir sprint değil, gerçekten bir maraton” olduğunu söylüyor.
Çok uzun olmayan bir süre önce, otonom kamyonların robotaksiler ve kişisel otonom araçlardan çok daha hızlı bir şekilde yollara çıkacakları düşünülüyordu. Ancak karşılaşılan sorunların ardından pek çok şirket ve grup bu alana yaptıkları yatırımları durdurdu veya azalttı.
Dahası, kamuoyunun otonom araçlara yönelik görüşü de, kısmen Tesla ve Cruise gibi şirketlerin yanlış adımları nedeniyle düşüş eğilimindeydi. Bu şirketlerin araçlarının yayalara zarar vermesi üzerine pek çok şirket faaliyetlerini duraklatmak zorunda kaldı.