2021 yılının Nisan ayında Spotify, arabalar için müzik ve podcast çalabilen özel bir cihaz sunarak donanım alanındaki son girişimini duyurmuştu. Bu girişim, Ekim ayında Car Thing adıyla ete kemiğe büründü. Şirket, Car Thing’in ABD'de 89,99 dolar fiyat etiketi ile satışa sunulduğu Şubat 2022'ye kadar ön sipariş topladı.
Şimdiyse Spotify, Car Thing'i “öldürmeye” karar vermiş gibi görünüyor. Yayınlanan son üç aylık kazanç raporunda şirket, bu kararını açıkça ortaya koydu.
Hissedarlara, Car Thing'in üretimini durdurmaya karar verdiğini ve bu kararın rapor edilen brüt kar marjı üzerinde olumsuz bir etkisi olduğunu açıklandı. Nakit olarak, bu karar şirkete 31 milyon Euro'ya mal oldu.
TechCrunch'a yapılan açıklamada, firma şunları söyledi: “Spotify'ın Car Thing girişiminin amacı, araç içi dinlemeyi daha iyi anlamak ve sesi daha geniş bir kullanıcı ve araç yelpazesine ulaştırmaktı. Ürün talebi ve tedarik zinciri sorunları dahil olmak üzere çeşitli faktörlere dayanarak, Car Thing birimlerinin üretimini durdurmaya karar verdik. Mevcut cihazlar amaçlandığı gibi çalışacaktır. Bu girişim, faydalı öğrenmelerin önünü açtı ve ses için önemli bir yer olarak arabaya odaklanmaya devam ediyoruz.”
Car Thing'in ölümü, yine de biraz “gereksiz” bir cihaz olduğu gerçeğine bağlanabilir. Birçok modern otomobil, akıllı telefonunuzla entegre olan ve Car Thing'i biraz gereksiz kılan tam teşekküllü bilgi-eğlence ve multimedya sistemleri sunuyor.